اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

هیئتی از "شورای عالی صلح افغانستان" به پاکستان و عربستان سفر می‌کند

خبرگزاری فارس: یک مقام شورای عالی صلح افغانستان از سفر هیئتی از شورای عالی صلح افغانستان در آینده‌ای نزدیک به پاکستان و عربستان خبر داد.

هیئتی از "شورای عالی صلح افغانستان" به پاکستان و عربستان سفر می‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "جمهور" افغانستان، مشاور امور بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان اظهار داشت: هیئتی بلندپایه از شورای عالی صلح افغانستان با هدف تقویت نقش عربستان و پاکستان در روند صلح این کشور به این کشورها سفر می‌کند.

"محمد اسماعیل قاسمیار"، تصریح کرد که این سفر یکی از پر اهمیت‌ترین سفرهای این هیئت است.

مشاور امور بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان افزود: دولت دوست و برادر ما عربستان نفوذ معنوی و سیاسی زیادی بر  رهبران طالبان و پاکستان دارد و می‌تواند به صورت خوشایندی از آن استفاده کند.

حامد کرزی نیز در مراسم افتتاحیه کنفرانس کشورهای "قلب آسیا" در کابل با تأکید بر همکاری و حسن نیت عربستان و پاکستان در روند صلح افغانستان، اظهار داشت: به زودی هیئتی به ریاست "صلاح الدین ربانی" رئیس شورای عالی صلح، به همین منظور به عربستان و پاکستان سفر خواهد کرد.

عربستان و پاکستان از بنیان‌گذاران و حامیان اولیه گروه طالبان هستند و به همین خاطر نقش آنان در روند صلح افغانستان مهم ارزیابی می‌شود.

صلاح الدین ربانی، فرزند مرحوم "برهان‌الدین ربانی" رئیس سابق شورای عالی صلح افغانستان است که بعد از شهادت پدر به عنوان جانشین وی به عنوان رئیس این شورا فعالیت خود را آغاز کرد.

پیش از این نیز هیئتی از شورای عالی صلح افغانستان به پاکستان رفته بود اما نتایجی در پی نداشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول