اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

وحدت مذاهب در ایران الگوی مناسبی برای جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: بین شیعیان و مذاهب مختلف از جمله سنی، مسیحی، عاشوری و کریمی در ایران وحدت مستحکمی وجود دارد و همه این مذاهب به مقدسات یکدیگر به شدت احترام می‌گذارند.

وحدت مذاهب در ایران الگوی مناسبی برای جهان اسلام است

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز به مناسبت بعثت پیامبر اکرم (ص) در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه مذاهب‌ مختلف در ایران با امنیت اجتماعی و اعتقادی در کنار یکدیگر زندگی‌ می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان کشور توصیه‌های جدی به احترام و دوری از توهین کردن به مقدسات یکدیگر در بین مذاهب‌ مختلف در ایران دارند و اکنون همه این مذاهب در کنار یکدیگر به نحو مطلوب در ایران زندگی می‌کنند.

عباسی با اشاره به یکی از موارد حفظ وحدت بین مردم توسط پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: در زمان این پیامبر بزرگوار سنگ حجرالاسود از دیوار خانه خدا جدا شده بود که هر قبیله‌ای از عرب می‌خواست این سنگ را در جایش که در دیوار خانه خدا بود جایگزین کند و انجام این امر موجب کدورت بین قبیله‌های عرب شده بود و از طرفی هر قبیله‌ای که این کار را انجام می‌داد بین سایر قبیله‌ها از احترام و ارزش والایی برخوردار می‌شد.

این مقام مسئول ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) برای حفظ وحدت بین قبیله‌های عرب عبای خودشان را روی زمین پهن کردند و سنگ حجرالاسود را داخل عبا گذاشتند و هر یک از قبیله‌های عرب یک طرف عبا را گرفتند تا آن را به جایگاهش در خانه خدا نزدیک کنند و این پیامبر بزرگوار وقتی قبایل عرب این سنگ را به خانه نزدیک کردند سنگ را برداشت و در جایش جاسازی کرد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) با به‌کار بردن این راهکار از تفرقه و کدورت بین قبیله‌های عرب جلوگیری کرد و وحدت را بین آنان حفظ کرد.

بعثت  درست زندگی کردن را به انسان‌ها یاد داد

عباسی بیان کرد: بعثت نحوه درست زندگی کردن را به انسان‌ها را یاد داد و مسلمانان با بهره‌مندی از آثار و برکات این نعمت موفق‌تر زندگی می‌کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص) با مبعوث شدن راه‌های نزدیک شدن به خداوند را به مردم یاد داد تا با زندگی کردن براساس دستورات دین اسلام بتوانند به سعادتمندی در دنیا و آخرت برسند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) از برترین پیامبران و مخلوقات در دنیا هستند، گفت: دستورات و فرامین پیامبر اکرم (ص) اختصاص به یک قوم و طایفه ندارد بلکه برای همه انسان‌ها در سطح جهانی و بین‌المللی است که همه انسان‌ها می‌توانند با اطاعت از دستورات ایشان با نزدیک شدن به خداوند متعال در دنیا و آخرت رستگار شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پی‌بردن به معنی بعثت انسان را به اهداف والای کمال انسانی نزدیک می‌کند، یادآور شد: انسان‌ها از راه‌های بندگی خالصانه به درگاه خداوند و کمک خواستن از او می‌توانند در زندگی موفق شوند و بر این اساس باید همه انسان‌ها برای بندگی خالصانه به درگاه خداوند متعال تلاش کنند.

همه مخلوقات دنیا را به خاطر پیامبر اکرم (ص) آفریدم

وی با اشاره به احادیث مبنی بر اینکه "خداوند متعال می‌فرماید به واسطه خلقت نور پیامبر اکرم (ص) بقیه موجودات را آفریدم"، اظهار کرد: این آیه نشان‌دهنده این است که خداوند زمین و نعمت‌های دنیایی را فقط به خاطر وجود مقدس این پیامبر اکرم (ص) آفریده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص) هر عملی که مردم را به بهشت نزدیک و هر عملی که آنان را از جهنم دور می‌کرد، برایشان بیان می‌کرد تا با عمل به این دستورات و فرامین اسلامی بتوانند به رستگاری واقعی برسند.

عباسی با اشاره به احادیث پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه "اگر مرا در یک کفه تراز و امتم را در کفه دیگر ترازو قرار دهند من بر امتم برتری دارم"، گفت: این آیه نشان‌دهنده این است که پیامبر اکرم بر همه خلقت عالم در دنیا برتری دارند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین یادآور شد: مسلمان‌ها وقتی به مکه مکرمه سفر می‌کنند در نماز جماعت سنی‌ها شرکت و در نماز به آنان اقتدا می‌کنند که انجام این عمل علاوه بر اینکه ثواب بسیاری در نزد خداوند متعال دارد موجب حفظ وحدت بین شیعیان و سنی‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول