اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس:

دستگاه سنگ‌شکن کلیه برون‌اندامی نیازی به بیهوشی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس گفت: با وجود دستگاه سنگ‌شکن برون اندامی دیگر نیازی به بیهوشی یا بی‌حسی نیست.

دستگاه سنگ‌شکن کلیه برون‌اندامی نیازی به بیهوشی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین منتظرقائم در نشست خبری با اشاره به راه‌اندازی پیشرفته‌ترین دستگاه سنگ‌شکن در این مرکز اظهار کرد: بخش سنگ‌شکن مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی هم‌زمان با چهارمین سفر هیئت دولت به هرمزگان با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این بخش با هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیارد و 500 میلیون ریال را‌ه‌اندازی شده است.

رئیس مرکز آموزشی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس این دستگاه سنگ‌شکن را پیشرفته‌ترین دستگاه سنگ‌شکن برون اندامی در سطح خاورمیانه عنوان کرد و افزود: دستگاه سنگ‌شکن مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی جزو پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود در خاورمیانه بوده که مجهز به تکنولوژی GPS است.

منتظرقائم ادامه داد: به واسطه این دستگاه سنگ‌شکن توسط امواج سونوگرافی و اشعه ایکس دستگاه ردیابی شده و پس از تعیین محل دقیق سنگ با استفاده از امواج با وارد کردن هر مرتبه 500 ضربه متوالی و در مجموع 2 هزار تا 4 هزار ضربه، سنگ به طور کامل از بین می‌رود.

وی با اشاره به مزیت‌های این دستگاه به نسبت سایر نمونه‌های موجود خاطرنشان کرد: با وجود دستگاه سنگ‌شکن برون اندامی، دیگر نیازی به بیهوشی یا بی‌حسی نیست، چرا که بدون درد در کوتاه‌ترین زمان سنگ‌های کلیه را از بین می‌برد.

منتظرقائم اضافه کرد: هم‌چنین به واسطه تکنولوژی پیشرفته این دستگاه سنگ‌ها به صورت پودر درآمده و به راحتی از طریق مجاری ادراری دفع می‌شود.

وی سر و صدای بسیار کم‌تر در هنگام ضربه زدن به سنگ را از دیگر مزیت‌های این دستگاه علاوه بر عملکرد بدون درد و بیهوشی آن نسبت به سایر دستگاه‌های موجود عنوان کرد و گفت: این مزیت‌ها خود باعث کاهش استرس، نگرانی و ترس بیماران می‌شود و بیماران بدون نگرانی می‌توانند از خدمات پیشرفته این دستگاه در استان هرمزگان بهره‌مند شوند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی بندرعباس در پاسخ به این سؤال که هزینه‌های انجام عمل سنگ‌شکن در این بیمارستان چگونه است، خاطرنشان کرد: این مرکز با تمام بیمه‌های درمانی طرف قرارداد است، هم‌چنین قیمت پایه و اولیه عمل سنگ‌شکن با توجه به دولتی بودن مرکز آموزشی درمانی شهید محمدی به نسبت سایر مراکز درمانی بسیار پایین‌تر است.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول