اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

والی "بلخ" افغانستان:

ایجاد پایگاه‌های نظامی دائمی به نفع مردم افغانستان نیست

خبرگزاری فارس: والی بلخ افغانستان در دیدار با سفیر روسیه در کابل با بیان این که ایجاد پایگاه دائمی هیچ‌گاه به نفع مردم افغانستان نیست، خاطرنشان کرد که روسیه در امر مبارزه با مواد مخدر حامی افغانستان است.

ایجاد پایگاه‌های نظامی دائمی به نفع مردم افغانستان نیست

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "جمهور"، "عطا محمد نور" در دیدار با سفیر روسیه در کابل، بر عدم ایجاد پایگاه‌های دائمی آمریکا در افغانستان تأکید کرد.

والی بلخ با بیان این که کشورهای حامی افغانستان به ویژه آمریکا باید به جای ایجاد پایگاه‌ دائمی به فکر آموزش و تجهیز بیشتر نیروهای ملی افغانستان باشند، گفت: هیچ‌گاه ایجاد پایگاه‌های دائمی به نفع مردم افغانستان نیست.

وی در ادامه این دیدار که امروز در شهر "مزارشریف" انجام شد، خاطرنشان کرد: ما از امضای پیمان استراتژیک با آمریکا پشتیبانی می‌کنیم و معتقدیم این پیمان باعث ثبات در آینده افغانستان خواهد شد.

"اندری لیونوویچ آویتیسیان" سفیر روسیه در افغانستان در ادامه این دیدار، اظهار داشت: ایجاد پایگاه‌های دائمی به بنیادگرایی در منطقه دامن خواهد زد و در عین حال تشنج در سطح منطقه را افزایش خواهد داد.

سفیر روسیه در کابل، ادامه داد: در مقطع‌ کنونی باید نیروهای امنیتی افغانستان تجهیز شوند تا از این راه بتوانیم جلو قاچاق مواد مخدر از افغانستان را بگیریم و فعالیت شورشیان را مهار کنیم.

نور در ادامه با اشاره به وعده‌های روسیه برای حمایت از بخش‌های عمرانی افغانستان، خاطرنشان کرد: بازسازی کارخانه "کود برق" مزار شریف و تونل "سالنگ" از اولویت‌های کاری روسیه در افغانستان است.

والی بلخ گفت: روسیه در عین حال متعهد شده است که در ارتباط مبارزه با قاچاق مواد مخدر افغانستان به خصوص در مناطق شمالی کشور کمک خواهد کرد.

اگر چه تاکنون مشخص نیست که آمریکا در افغانستان پایگاه دائمی ایجاد خواهد کرد یا خیر اما گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر این که قرار است، سال آینده پیمان امنیتی بین افغانستان و آمریکا امضا شود که براساس آن زمینه ایجاد پایگاه‌های دائمی در افغانستان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول