اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رئیس جمهوری جدید مصر مقابل دادگاه قانون اساسی سوگند یاد می‌کند

خبرگزاری فارس: براساس اعلام شورای عالی نظامی حاکم بر مصر رئیس جمهوری جدید این کشور در برابر دادگاه عالی قانون اساسی مصر سوگند می‌خورد.

رئیس جمهوری جدید مصر مقابل دادگاه قانون اساسی سوگند یاد می‌کند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه المصریون، شورای عالی نظامی حاکم بر مصر روز گذشته درباره تعامل با مرحله جدید پس از انحلال پارلمان مصر تشکیل جلسه داد.

یک منبع آگاه بلندپایه در شورای عالی نظامی مصر اعلام کرد که روز گذشته شورای عالی نظامی مصر رایزنی‌های مهمی با فقها و حقوقدانان مصری درباره دستیابی به راهکاری قانونی درباره معیارهای مجلس موسسان قانون اساسی جدید مصر به بحث و رایزنی پرداخت.

این منبع در ادامه افزود: شورای عالی نظامی مصر تصمیم دارد، پس از دستیابی به این راهکار طی روزهای آینده مکمل قانون اساسی مصر را اعلام کند.

مکمل قانون اساسی مصر معیارها و نحوه تشکیل مجلس موسسان و اختیارات و وظایف رئیس جمهوری جدید را دربرمی‌گیرد.

درباره اختیارات و وطایف رئیس جمهوری جدید نیز این منبع آگاه در شورای عالی نظامی مصر تاکید کرد که شورای نظامی تصمیم گرفت که رئیس جمهوری جدید مصر براساس قانون اساسی مصوب 20 مارس 2011 عمل کند.

همچنین مقرر شد که رئیس جمهوری جدید مصر در برابر دادگاه عالی قانون اساسی این کشور سوگند یاد کند.

عدم توافق احزاب و تشکیل‌های سیاسی و انقلابی مصر برسر تشکیل مجلس موسسان مصر یکی از چالش‌های مهم پیش‌روی انقلاب این کشور است که هم اکنون به نظر می‌رسد، به دستاویزی برای سوء استفاده نظامیان حاکم این کشور تبدیل شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول