اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش کارشناسان پلیس فتا

بیش از 600 سایت در هرمزگان رصد شد

خبرگزاری فارس: سرپرست پلیس فتای فرماندهی انتظامی هرمزگان از رصد 621 سایت داخلی و خارجی طی دو ماه نخست سال‌ جاری در استان خبر داد.

بیش از 600 سایت در هرمزگان رصد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر قرائی‌پور صبح امروز در راستای تشریح اقدامات و موفقیت‌های پلیس فتای استان در نشست خبری گفت: با تلاش همه‌جانبه و شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان در دو ماه ابتدای سال‌ جاری 444 سایت داخلی و 177 سایت خارجی رصد و هم‌چنین 41 سایت داخلی و 19 سایت خارجی فیلتر شده است.

وی افزود: در حوزه مقابله با جرایم، در این مدت 13 فقره جرم و تخلف در فضای مجازی با موضوعات مختلف به وقوع  پیوسته که هفت فقره آن شناسایی و کشف شد.

این مسئول ادامه داد: در این زمینه هفت متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده با حضور کارشناسان مجرب پلیس فتا جلساتی برگزار شد و تعدادی از متصدیان کافی‌نت‌ها در بندرعباس آموزش‌های لازم را ارائه کردند، هم‌چنین به صورت تخصصی از 10 کافی‌نت بازدید شده است.

قرائی‌پور در ادامه مهم‌ترین موضوعات رصد شده در مدت مذکور را روز طبیعت، روز ملی فناوری هسته‌ای، روز جهانی کارگر، مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها، شناسایی سایت‌های فروش تجهیزات ماهواره‌ای، سایت‌های فعال در زمینه گلدکوئیست، شناسایی فروشندگان داروهای تقلبی و سایت‌های فیشینگ عنوان کرد.

وی اضافه کرد: دشمن تمام توان خود را در زمینه تهاجمات فرهنگی به کار بسته است و مسئولان باید بکوشند که نسل جوان را با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از این آسیب‌ها دور نگه دارند.

قرائی‌پور تصریح کرد: پلیس فتا نیز تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فعالیت‌ سایت‌های غیرمجاز و متخلف به کار بسته است.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول