اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ریابکوف: روسیه مخالف تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو مخالف قصد اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران هستند و در صورت خودداری از اجرای این تصمیم استقبال خواهند کرد.

ریابکوف: روسیه مخالف تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه اعلام کرد که که این کشور مخالف تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران است و اگر چنین تصمیمی از سوی مقامات اتحادیه اروپا مورد تجدید نظر قرار گیرد، از این اقدام حمایت خواهد کرد.

ریابکوف گفت: در اصل ما مخالف تصمیم اتحادیه اروپا در خصوص تحریم‌های نفتی علیه ایران هستیم. البته این مسئله که چنین تحریمی عملی خواهد شد یا خیر، بستگی به نظر رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد، ولی ما از خودداری مقامات این سازمان برای به اجرا گذاشتن این تحریم‌ها استقبال خواهیم کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که اگر قانون «ماگنیتسکی» در آمریکا به تصویب پارلمان این کشور برسد، مقامات مسکو بشدت به آن واکنش نشان خواهند داد.

ریابکوف گفت: ما با نگرانی روند بررسی این قانون در آمریکا را زیر نظر داریم و در صورت تصویب این قانون این مسئله اجتناب ناپذیر است که اقدامات شدیدی در واکنش به این مسئله از سوی مقامات مسکو در نظر گرفته خواهد شد.

لازم به ذکر است لازم به ذکر است که کمیته امور بین الملل مجلس نمایندگان کنگره آمریکا هفته گذشته پیش‌نویس قانون معروف «قانون ماگینسکی» که فهرست سیاهی از 60 تن از مقامات قضایی-انتظامی روسیه است که مورد تحریم روادیدی و مالی دولت آمریکا قرار خواهند گرفت را مورد تایید قرار داده است.

این نخستین اقدام در راه تصویب قانون مذکور بود. اکنون مجلس نمایندگان و سنای آمریکا باید این سند را بررسی و مورد تصویب قرار دهد و سپس رئیس جمهوری آمریکا آن را امضاء کند و بعد از آن این قانون لازم الاجرا خواهد شد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول