اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه به تحریم‌های آمریکا علیه مقامات مسکو پاسخ متقابل می‌دهد

خبرگزاری فارس: روسیه در صورت تصویب قانون معروف به «قانون ماگینسکی» در کنگره آمریکا مربوط به اعمال تحریم‌های روادیدی-مالی علیه 60 تن از مقامات روسی، در اقدامی متقابل گروهی از مقامات آمریکایی را ممنوع الورود اعلام خواهد کرد.

روسیه به تحریم‌های آمریکا علیه مقامات مسکو پاسخ متقابل می‌دهد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه تحلیلی-اینترنتی «اوترا»، "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه اعلام کرد که در صورتی که کنگره آمریکا در نهایت قانون معرف به «قانون ماگینسکی» که فهرست سیاهی از مقامات روسی است که مورد تحریم روادیدی و مالی دولت آمریکا قرار خواهند گرفت را مورد تایید قرار دهد، روسیه نیز اقدام مشابهی نموده و گروهی از مقامات آمریکایی را از سفر به این کشور منع خواهد کرد.

پوشکوف روز شنبه هشدار داد: اگر قانون معروف به «قانون ماگینسکی» که در خصوص منع سفر 60 تن از مقامات انتظامی-قضایی روسیه به ایالات متحده است، در کنگره آمریکا به تصویب برسد، روسیه نیز در اقدام مشابهی عده ای از مقامات آمریکایی را به خاک این کشور ممنوع الورود خواهد کرد. 

این مقام بلندپایه پارلمانی با یادآوری اینکه در پیام کتبی .. برای "باراک اوباما" .. آمریکا مربوط به 16 ماه مه مستقیما به این مسئله اشاره شده است، افزود: امکان تصویب این قانون در مجلس نمایندگان کنگره و سنای آمریکا بسیار زیاد است.

لازم به ذکر است که کمیته امور بین الملل مجلس نمایندگان کنگره آمریکا هفته گذشته پیش‌نویس قانون مربوط به تحریم‌های روادیدی و مالی 60 تن از مقامات قضایی-انتظامی روسیه را مورد تایید قرار داده است.

این نخستین اقدام در راه تصویب قانون مذکور بود. اکنون مجلس نمایندگان و سنای آمریکا باید این سند را بررسی و مورد تصویب قرار دهد و سپس .. آمریکا آن را امضاء کند و بعد از آن این قانون لازم الاجرا خواهد شد.

لازم به یادآوری است که مقامات واشنگتن در ماه جولای سال 2011 رسما تحریم‌های روادیدی در قبال برخی مقامات روسی که به عقیده آنان در مرگ مشکوک "سرگئی ماگنیتسکی" حقوقدان بنیاد «Hermitage Capital Management» در زندان روسیه دست داشتند را مورد تایید قرار دادند.

بر اساس اطلاعات رسیده، این فهرست شامل 60 تن از مقامات روسی، شامل قضات، مقامات نیروهای امنیتی-انتظامی، مسئولان زندان‌ها، بازجویان و همچنین دادستانی و وکلای مدافع می‌شود.

وزارت امور خارجه روسیه پیش از این بشدت از این اقدام دولت آمریکا انتقاد نموده و تاکید کرده است که منع ورود اتباع روسی به خاک آمریکا بدون دلیل قابل قبول و روشن اقدامی غیرقابل قبول است، ضمن اینکه تحقیقات و رسیدگی به پرونده مرگ این فعال حقوق بشر در زندان روسیه هنوز بسته نشده و در حال بررسی مقامات قضایی این کشور قرار دارد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول