اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

منابع خبری فاش کردند

تماس‌های محرمانه شورای نظامی مصر پیش از انحلال پارلمان با آمریکا

خبرگزاری فارس: برخی منابع در دولت پیشبرد امور مصر گزارش دادند، شورای عالی نظامی پیش از صدور حکم انحلال پارلمان این کشور با دولت آمریکا تماس‌های مکرری داشته است.

تماس‌های محرمانه شورای نظامی مصر پیش از انحلال پارلمان با آمریکا

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری نهرین نت، در یک تصمیم غافلگیرکننده شورای عالی نظامی مصر بعد از ظهر روز گذشته سلطه خود بر قوه مقننه این کشور و بازپس گرفتن اختیارات و قدرت تصویب قانون توسط پارلمان را اعلام کرد.

پس از آن نوبت به دادگاه عالی قانون اساسی مصر رسید تا صلاحیت یک سوم نمایندگان الشعب را ابطال کند و تصویر وقوع یک کودتای نظامی در مصر را به ذهن تداعی کند،‌ کودتایی که در کشورهای جهان سوم به وقوع می‌پیوندد و نظامیان با به دست گرفتن امور در کشورها روند دمکراسی و آزادی را در کشورها تعطیل می‌کنند.

عبد المنعم ابو الفتوح،‌ نامزد دور  اول انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از صدور این احکام تاکید کرد که شورای عالی نظامی مصر تصور می‌کند که میلیون‌ها مصری که انقلاب 25 ژانویه را رقم زدند، اجازه می‌دهند، این شورا هر تصمیمی بخواهد بگیرد، مردم مصر بی‌تردید پاسخ خوبی به این اقدام نظامیان خواهند داد.

رادیو نروژی "اوستون" با پوشش این خبر و توصیف این تصمیم به کودتای نظامی در مصر که این کشور را به سوی ناکجا آباد سوق خواهد داد، این اقدام شورای عالی نظامی مصر را این‌گونه تفسیر کرد: شورای عالی نظامی مصر که به روابط نزدیک و تنگاتنگ خود با آمریکا معروف است، به تنهایی توان و جرات این اقدام را نداشت و در این تردید نیست که شورای عالی نظامی حاکم بر مصر پیش از اتخاذ این تصمیم هماهنگی‌های لازم را چه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با کاخ سفید به عمل آورده است.

رادیو اوستون تاکید کرد: کودتایی که شورای عالی نظامی مصر در این کشور دست به آن زد، دیگر اعتماد مردم کشور به خود را از بین برده و این شورا را به کمیته‌ای از نظامیان و افسران ارتش مصر تبدیل کرده است که در حال توطئه علیه انقلاب مصر هستند.

این در حالی است که منابع آگاه در دولت پیشبرد امور مصر گزارش دادند، شورای عالی نظامی پیش از صدور حکم انحلال پارلمان این کشور با دولت آمریکا تماس‌های مکرری داشته است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول