اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رهبر حزب "الغد" مصر:

شورای نظامی از طریق شفیق به دنبال مشروعیت دادن نظام مبارک است

خبرگزاری فارس: رهبر حزب الغد مصر تاکید کرد که شورای نظامی با انحلال پارلمان و عدم تصویب قانون عزب سیاسی به دنبال مشروعیت دادن به نظام مبارک با به قدرت رساندن شفیق است.

شورای نظامی از طریق شفیق به دنبال مشروعیت دادن نظام مبارک است

به گزارش مانیتورینگ فارس، ایمن نور دبیرکل حزب الغد مصر در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که احکام صادر شده دادگاه عالی تلاش برای بازگرداند نظام مبارک از طریق احمد شفیق است.

وی در ادامه گفت که محمد مرسی نامزد اخوان المسلمون در شرایط کنونی وظیفه دارد تا با رد این حکم مانع تکمیل شدن طرح شورای نظامی برای بازگرداندن مشروعیت نظام سابق، بدون اینکه شخص مبارک حضور داشته باشد، شود.

نور تصریح کرد که جناح های سیاسی هرگز به شورای نظامی اجازه مشروعیت دادن به احمد شفیق را نخواهند داد چرا که واضح است با بازگشت شفیق نظام مبارک بازخواهد گشت.

دادگاه عالی مصر روز گذشته قانون عزل سیاسی بازماندگان رژیم سابق را تصویب نکرد تا احمد شفیق بر خلاف تمایل اکثریت مردم در رقابت انتخابات ریاست جمهوری مصر باقی بماند.

نیروهای انقلابی مصری به حکم دادگاه عالی قانون اساسی این کشور در خصوص انحلال پارلمان و عدم اجرای قانون عزل سیاسی علیه "احمد شفیق" اعتراض و آن را بازگشت انقلاب به نقطه صفر دانستند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول