اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فتح و حماس در حل مسائل اختلافی به توافق نرسیدند/ دیدار عباس و مشعل به تعویق افتاد

خبرگزاری فارس: برخی منابع فلسطینی گزارش دادند که گفت‌وگوهای جنبش‌های فتح و حماس برای تشکیل دولت توافق ملی به ریاست"محمود عباس" در نشست‌های قاهره با شکست مواجه شده است.

فتح و حماس در حل مسائل اختلافی به توافق نرسیدند/ دیدار عباس و مشعل به تعویق افتاد

به گزارش فارس، روزنامه"القدس العربی" نوشت که فتح و حماس چندین بار در قاهره با هم دیدار کردند اما در حل مسائل اختلافی بویژه پرونده امنیت و اختیارات دولت آینده برای توقف هماهنگی امنیتی با اسرائیل شکست خوردند.

بر اساس این گزارش، اختلافات شدیدی بین دو جنبش بر سر مسائل مطرح شده از جمله پرونده امنیت، ادغام کامل دستگاه‌های فعال غزه و کرانه باختری و اختیارات دولت آینده درباره امکان توقف هماهنگی امنیتی بین تشکیلات خودگردان و اسرائیل وجود دارد.

منابع فلسطینی گفتند که شکست "عزام الاحمد" رئیس هیئت مذاکرات فتح با حماس و "موسی ابومرزوق" نماینده حماس در این گفت‌وگوها برای دستیابی به حل مسائل اختلافی باعث شد که دیدار"محمود عباس" و "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس که قرار بود 20 ماه جاری برای اعلام تشکیل دولت توافق ملی برگزار شود، به تعویق افتد.

بر اساس این گزارش، پرونده بازداشت‌های سیاسی نیز همچنان یکی از موارد اختلافی بین دو جنبش است همچنانکه تشکیلات خودگردان به بازداشت اعضای حماس در کرانه باختری ادامه می‌دهد و از آزادی بازداشت‌شدگان سیاسی به بهانه‌های واهی طفره می‌رود.

پیش از این نیز "نبیل شعث" عضو کمیته مرکزی فتح اعلام کرده بود که دیدار عباس و مشعل به دلیل برگزاری انتخابات مصر در تاریخ 16 و 17 ماه جاری، به تعویق افتاده است.

این در حالی است که سازمان اطلاعات مصر در تلاش است تا مسائل اختلافی دو جنبش حل‌وفصل شده و عباس و مشعل اواخر ماه جاری دیدار کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول