اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد

گردش 170 میلیون ریالی سرمایه در هر مغازه شهر بناب

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: بناب بعد از تبریز دومین شهری است که سرمایه در گردش آن در مغازه‌هایش فعال بوده و به‌طور میانگین 170 میلیون ریال سرمایه در هر مغازه در حال گردش است.

گردش 170 میلیون ریالی سرمایه در هر مغازه شهر بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، صادق نجفی در همایش کارآفرینان و تولیدکنندگان شهرستان بناب که با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در محل فرمانداری بناب برگزار شد؛ اظهار کرد: 27 درصد اشتغال شهرستان بناب در حوزه صنعت و معدن و 40 درصد در حوزه خدمات، بازرگانی و تجارت است و 5 هزار و 39 نفر در حوزه صنعت و تولید شهرستان بناب اشتغال دارند.

وی با اعلام اینکه شهرستان بناب بعد از تبریز و جلفا سومین شهر صادراتی استان است؛ افزود: همه ساله صادرکنندگان این شهرستان جزو صادرکننده‌های نمونه ملی هستند و تعداد زیادی از آنها نیز به‌عنوان صادرکننده‌های نمونه استانی معرفی می‌شوند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی مجوزهای صادره برای تأسیس واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان را 850 فقره بیان کرد و افزود: از این تعداد 169 مورد فعال بوده و 21 واحد در حال توسعه هستند و 220 واحد نیز پروانه بهره‌برداری دریافت کرده است.

وی همچنین از فعالیت هفت معدن در بناب خبر داد و اظهار کرد: این معدن‌ها در زمینه تولید آهک، نمک، خاک نسوز و لاشه‌های سنگی فعالیت می‌کنند.

نجفی گفت: بناب بعد از تبریز دومین شهری است که سرمایه در گردش آن در مغازه‌هایش فعال بوده و براساس مطالعات انجام شده در حوزه بازرگانی و تجارت به‌طور میانگین 170 میلیون ریال سرمایه در قالب کالا و خدمات در هر مغازه در حال گردش است.

وی تصریح کرد: این امتیازات نشان‌دهنده چهره فعال اقتصادی و تجارت شهرستان است که باید بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار تداوم برگزاری چنین نشست‌هایی برای تسریع در حل‌ و‌ فصل مشکلات سرمایه‌گذاران و کارآفرینان شد.

حجت‌الاسلام شیخ محمد باقری‌بنابی افزود: فرهنگ تکریم سرمایه‌گذار و کارآفرین در دستگاه‌های اداری باید نهادینه شود تا این قشر با دلگرمی بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

در بخش دیگری از این نشست همچنین تعدادی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بنابی در سخنان جداگانه‌ای به طرح دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول