اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش کنگان:

طرح هجرت حس مسئولیت‌پذیری جوانان را بیشتر می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش کنگان گفت: طرح هجرت حس مسئولیت‌پذیری جوانان را بیشتر می‌کند.

طرح هجرت حس مسئولیت‌پذیری جوانان را بیشتر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان عباس شریف در نشست طرح هجرت با بیان اهمیت طرح هجرت و نحوه به کارگیری و اجرای این طرح اظهار داشت: طرح هجرت (1) مبارزه مردم با رژیم ستم‌شاهی بود که نتیجه کار آن پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به همراه داشت.

وی افزود: طرح هجرت 2 حضور مردم و جوانان در میدان جهاد و مبارزه در هشت سال دفاع مقدس بود که با ایمان به خدا و رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی بر کفر منجر شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کنگان خاطر نشان کرد: طرح هجرت 3 آبادانی و سازندگی کشور توسط مردم به ویژه جوانان است که این طرح به فرمان مقام معظم رهبری و در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان صورت می‌گیرد.

شریف تصریح کرد: باید برای غنی‌تر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و آشنایی با اهداف عمیق این طرح برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد، چرا که آبادانی و سرافرازی ایران اسلامی نشاط و شادی کشور را به دنبال خواهد داشت و مسیر توسعه را هموارتر می‌کند.

وی اهداف این طرح را در دو بخش برشمرد و گفت: بخش اول پر کردن اوقات فراغت و بخش دوم سخت‌افرازی و کار سازندگی توسط جوانان است که در مسیر آبادانی و عمران شهرها و روستا انجام می‌شود.

این مسئول بیان کرد: شرکت جوانان در این طرح ضمن یادگیری یک حرفه و شغل، حس مسئولیت‌پذیری و مشارکت در امور اجرایی کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اولویت این طرح با مدارس ابتدایی دخترانه در تعمیر و تجهیز مدارس و رفع نواقصات مدارس از قبیل رنگ‌آمیزی، تعمیر میز و نیمکت، پرده‌دوزی و برق‌کاری و ... است که در فصل تابستان انجام خواهد شد. شریف با بیان اینکه این طرح از اول تیرماه در مدارس شروع خواهد شد اظهار داشت: مدارسی که خودشان می‌خواهند طرح را اجرا کنند، به صورت خودیاری می‌توانند این کار را انجام دهند.

وی گفت: در مورد برگزاری کلاس‌های تقویتی اولویت با دانش‌آموزانی است که در این طرح همکاری می‌کنند و دانش‌آموزان در این طرح تقسیم‌بندی و گروه‌بندی می‌شوند.

فرمانده واحد مقاومت بسیج دانش‌آموزی کنگان نیز بر ضرورت اجرای طرح و تشویق دانش‌آموزان به شرکت در این طرح پرداخت.

موسی حیدری با بیان اینکه پنجمین سالی است که طرح هجرت در شهرستان اجرا می‌شود اظهار داشت: سال‌های گذشته به دلیل کمبود مربی فنی در بعضی رشته‌ها با مشکل مواجه شدیم ولی در سال جاری طوری برنامه‌ریزی شده که در همه عرصه‌ها دانش‌آموزان و مربیان بتوانند فعالیت چشمگیری داشته باشند تا به اهداف این طرح دست یابیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول