اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آب منطقه‌ای کهگیلویه:

مطالعه تامین آب دهدشت و چرام تا افق 1420 در دست اقدام است

خبرگزاری فارس: رئیس آب منطقه‌ای شهرستان کهگیلویه گفت: شرکت مهاب قدس از ابتدای قرارداد تاکنون برنامه مطالعه تأمین آب دهدشت و چرام را تا افق 1420 در اولویت کار خود قرار داده است.

مطالعه تامین آب دهدشت و چرام تا افق 1420 در دست اقدام است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، علی آران عصر امروز در حاشیه جلسه توجیهی طرح جامع آب شهرستان کهگیلویه در دهدشت گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک درصد مساحت کشور و یک درصد جمعیت کشور 10 درصد از منابع آب کشور را در اختیار دارد که علی‌رغم وجود این ظرفیت خوب، متأسفانه شهرستان‌های کهگیلویه و چرام نتوانسته‌اند از این منابع خدادادی استفاده لازم را ببرند.

آران تصریح کرد: دو رودخانه مارون و خیرآباد از مجاورت و محدوده جغرافیایی شهرستان کهگیلویه و چرام سرچشمه گرفته ولی متاسفانه‌ استفاده‌ای از این منابع نشده است.

آران افزود: با این حال طی چند سال اخیر اقدامات خوبی توسط آب منطقه‌ای در مطالعه تأمین آب اراضی دهدشت و چرام صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در همین زمینه قرارداد طرح جامع آب استان سال گذشته بین شرکت آب منطقه‌ای استان، استانداری و شرکت مشاور مهاب قدس منعقد شده است.

رئیس آب منطقه‌ای شهرستان کهگیلویه گفت: این طرح کاملترین و مهمترین طرح مطالعاتی در بخش آب استان است و مهمترین منبع تصمیم‌گیری برای تحول در آب استان به شمار می‌رود.

آران هدف از این طرح را شناسایی پتانسیل‌های بخش آب در سراسر استان دانست و افزود: امیدواریم که بتوانیم در این زمینه بهره‌برداری بهینه از این همه منابع آب داشته باشیم.

وی بیان داشت: در این طرح ساختگاه‌های محل احداث سد، بند، شبکه آبیاری و زهکشی، محل‌های مناسب نیروگاه‌های برقابی، محل‌های مناسب مزارع و آبزی‌پروری شناسایی و معرفی می‌شود.

آران با بیان این‌که شرکت مهاب قدس از ابتدای قرارداد تاکنون برنامه مطالعه تأمین آب دهدشت و چرام را تا افق 1420 در اولویت کار خود قرار داده است، گفت: در این خصوص یک ساختگاه مناسب در محل رودخانه شاه بهرام شناسایی شده و تکمیل مطالعات این سد از طریق شرکت مشاوره در حال انجام است.

رئیس آب منطقه‌ای شهرستان کهگیلویه گفت: امیدواریم با اتمام مطالعات این سد به زودی شاهد عملیات اجرایی آن جهت تأمین آب درازمدت شهرهای دهدشت و چرام باشیم.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول