اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صندوق ضمانت صادرات:

1500 میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر کردیم

خبرگزاری فارس: معاون صندوق ضمانت صادرات کشور با اشاره به اینکه سال گذشته با همه کاستی‌ها یک هزار و 500 میلیارد تومان ضمانتنامه و بیمه‌نامه صادر کردیم، گفت: ‌اما سهم استان مازندران فقط حدود هفت میلیارد تومان بود.

1500 میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر کردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسماعیل دهبان بعدازظهر امروز در کارگاه آموزشی صندوق ضمانت صادرات اظهار داشت: امروز در کردستان، شلوار کردی چینی به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه امروز مهر و سجاده ما را، غیرمسلمان و چینی تولید می‌کند، یادآور شد: چرا که آنها در کشور خود، صندوق ضمانت صادرات را می‌شناسند و از امکانات آن بهره می‌گیرند، اما در اینجا برخی این صندوق را با صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتباه می‌گیرند و کاربرد آن را نمی‌دانند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر فرانسه و آلمان محصولات خود را صادر می‌کنند صرفا با شناخت کارکردهای این صندوق است.

دهبان با بیان اینکه همه ضعف‌ها به دولتی‌ها برنمی‌گردد، گفت: بخش خصوصی هم به خوبی، فرصت‌ها را شناسایی نمی‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته با همه کاستی‌ها یک هزار و 500 میلیارد تومان ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه صادر کردیم، افزود:‌ اما سهم استان مازندران فقط حدود هفت میلیارد تومان بود.

معاون صندوق ضمانت صادرات کشور با بیان اینکه هر تجارت و تولیدی، نیاز به دو مقوله تامین مالی و اطمینان از برگشت سرمایه دارد، خاطرنشان کرد:‌ اگر این دو مقوله تامین شود، هر فعالیت اقتصادی، سودآور است.

دهبان درباره ضمانت‌نامه‌های اعتباری صندوق ضمانت صادرات، ابراز داشت: اگر صادرکنندگان و تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها مشکلی داشته باشند، این صندوق، اصل و سود تسهیلات را در نزد بانک ضمانت می‌کند.

وی با بیان اینکه درباره اسناد و مدارک مورد نیاز، محدودیت برای همه استان‌ها وجود دارد، تصریح کرد: ‌اما چگونه می ‌شود که سهم تبریز از یک هزار و 500 میلیارد تومان ضمانت‌نامه سال گذشته، 180 میلیارد تومان است و مازندران سهم هفت میلیاردی را دارا می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه قطعا رویه‌های صندوق ایراد دارد، یادآور شد:‌ در مازندران صرفا از شهرستان آمل از خدمات این صندوق استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول