اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گرانی نان داد مجلس را هم درآورد

بی‌تفاوتی مسئولان در برابر افزایش قیمت نان قابل توجیه نیست

خبرگزاری فارس: در پی افزایش رسمی قیمت نان، نماینده مردم مهریز، بافق، خاتم، بهاباد و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی از بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به این امر انتقاد کرد.

بی‌تفاوتی مسئولان در برابر افزایش قیمت نان قابل توجیه نیست

حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهریز، با انتقاد از تصمیم دولت برای افزایش مجدد قیمت نان اظهار داشت: متاسفانه بررسی‌های نمایندگان مجلس در مورد علت این افزایش قیمت بی‌نتیجه مانده است.

نماینده وسیع‌ترین حوزه انتخابیه کشور با گلایه از اینکه افزایش قیمت نان به صورت یکباره و بدون اعلام قبلی در استان یزد اعمال شده است، تاکید کرد: متاسفانه مسئولان در این زمینه پاسخ قانع‌کننده‌ای نمی‌دهند که جای بسی نگرانی دارد.

زارع‌زاده در مورد اینکه امکان دارد افزایش قیمت نان ناشی از تصویب افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری باشد، عنوان کرد: برای گندمی که امسال از کشاورزان خریداری و در سیلوها انبار شده، همان قیمت قبلی خرید تضمینی پرداخت شده است نه قیمت 435 تومان.

وی افزود: اگر قرار باشد افزایش قیمت نان به دلیل افزایش قیمت خرید تضمینی گندم باشد، این اتفاق حداقل در استان یزد که جزو استان‌های گرمسیر است و گندم امسال آن مدت‌ها قبل برداشت شده است، باید به سال آینده موکول می‌شد.

زارع‌زاده اظهار داشت: به نظر می‌رسد مسئولان از گرسنگی مردم خبر ندارند‌ و مشخص نیست که چنین اقداماتی با کدام جسارت قابل توجیه و پذیرش است.

زارع‌زاده در مورد عدم معرفی سرپرست بانک ملی استان یزد گفت: به همراه نمایندگان یزد، تفت و میبد در مورد معطل ماندن سرپرستی بانک ملی استان یزد در طول یک‌سال گذشته تذکری کتبی را به وزیر امور اقتصاد و دارایی ارائه دادیم.

از هفته گذشته در استان یزد به همراه چند استان دیگر قیمت نان برای چندمین‌بار افزایش یافته که قیمت‌های جدید به این شرح است: قیمت جدید انواع بربری تنوری و دستگاهی گیلر با وزن 470 گرم هر چانه به 490 افزایش یافته و قیمت آن نیز از 2500 به 3250 ریال افزایش یافته است.

تافتون ماشینی عربی با وزن 235 گرم هر چانه از 1250 به 1500 ریال افزایش یافته است.

تافتون حرارت غیرمستقیم با وزن 320 گرم چانه‌ای به 310 گرم کاهش یافته و قیمت آن نیز از 1500 ریال به 2000 ریال افزایش یافته است.

تافتون تنوری با وزن 420 گرم به 430 گرم در هر چانه افزایش یافته و قیمت آن نیز از 2000 ریال به 2750 ریال افزایش یافته است.

لواش هر چانه 170 گرم از 900 ریال به 1250 ریال افزایش یافته است و سنگک با وزن 650 گرم نیز هر چانه به 540 گرم کاهش یافته و قیمت آن نیز از 3250 ریال به 4500 ریال افزایش یافته است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول