اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

ایران یکی از 3 تولید کننده برتر کشمش در دنیا است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ایران یکی از 3 تولید کننده برتر کشمش در دنیا محسوب می‌شود.

ایران یکی از 3 تولید کننده برتر کشمش در دنیا است

محمدرضا صفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: قنات‌ها یکی از مهم‌ترین روش‌های انتقال آب به زمین‌های کشاورزی در استان قزوین محسوب می‌شوند که متاسفانه در چند سال گذشته با بی توجهی کشاورزان و استفاده نادرست بخش زیادی از این قنات‌ها از کار افتاده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین ادامه داد:‌ بر این اساس جهاد کشاورزی قزوین تصمیم گرفته است تا با مدیریت و ساماندهی قنات‌ها از خشک شدن آنها جلوگیری کند.

صفری اذعان کرد:‌ در حال حاضر بیش از 70 میلیون متر مکعب آب از قنات‌های استان قزوین برداشت می‌شود و این به ثمره 287 رشته قنات ترمیم شده توسط این سازمان است.

وی تصریح کرد: طی سال‌های 87 تا 90 در استان قزوین بیش از 205 رشته قنات مرمت و بازسازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در طی سال 90 نیز بیش از 70 رشته قنات در استان قزوین مرمت و بازسازی شد که به ثمره این فعالیت‌ها امروز بخش قابل توجهی از قنات‌های از کار افتاده قابل استفاده شده‌اند و کشاورزان از این قنات‌ها استفاده می‌کنند.

استان قزوین پایلوت الگوی کشت در کشور

صفری اظهار کرد: استان قزوین در سال‌جاری به عنوان پایلوت الگوی کشت در کشور معرفی شده و این حاصل زحمات مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های مرتبط است.

وی ادامه داد:‌ به نظر بنده این انتخاب می‌تواند به عنوان عاملی برای رشد کشاورزی استان قزوین باشد و باید بتوانیم از این موقعیت استفاده بهینه‌ای داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین عنوان کرد: البته اینکه قزوین و بحث کشاورزی قزوین همواره در کشور بی‌مانند بوده است بر همگان اثبات شده، به طوری که امروز در استان قزوین با داشتن کم‌تر از 1 درصد از خاک کشور بیش از 3 درصد از محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کنیم که خود این امر به معنای ظرفیت بالای کشاورزی در این استان است.

صفری ابراز کرد: در حال حاضر کشور ایران یکی از سه کشور برتر تولید کننده و صادر کننده کشمش در جهان است و این در حالی است که بخش عظیمی از کشمش صادراتی کشور که توانسته چنین مقامی را برای ایران به دست بیاورد از استان قزوین صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر استان قزوین به عنوان یک تولیدکننده و صادرکننده کشمش مرغوب و با حجم بالا در جهان معرفی می‌شود.

120 هزار هکتار انگور داربستی در استان وجود دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به تولیدات انگور در این استان بیان کرد: در حال حاضر بیش از 120 هزار هکتار انگور داربستی در استان قزوین وجود دارد و این در حالی است که یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی در بحث باغستان‌های انگور، داربستی کردن باغستان‌هاست که بسیاری این مهم را امری دست‌ نیافتنی می‌دانستند ولی امروز این امر دست نیافتنی به واقعیت پیوسته است.

صفری افزایش کیفیت و حجم محصول را از مزایای داربستی کردن تاکستان‌های انگور نام برد و گفت: تلاش می‌شود با حمایت از باغداران تاکستان‌های انگور را به باغ‌های داربستی انگور تبدیل کنیم.

وی در خاتمه یادآور شد: نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف سازمان جهاد کشاورزی بسیار مهم و اساسی است و این موفقیت‌ها با یاری رسانه‌ها توسعه و گسترش می‌یابد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول