اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

معترضان مصری آدمک مبارک را در التحریر دار زدند

خبرگزاری فارس: مردم انقلابی مصر با تجمع در میدان التحریر و برگزاری تظاهرات با تشکیل دادگاهی مردمی آدمک حسنی مبارک را به شکل نمادین به دار آویختند.

معترضان مصری آدمک مبارک را در التحریر دار زدند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، روز گذشته و به دنبال برگزاری تظاهرات جمعه "پافشاری" در میدان التحریر قاهره معترضان مصری به صورت نمادین عوامل رژیم سابق این کشور به ویژه حسنی مبارک به اتهام کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری و فساد مالی و سیاسی را محاکمه کردند.

تظاهرات‌کنندگان مصری با قرار دادن اتاقک‌های دارای میله، آدمک حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر را داخل آن گذاشته و وی را به صورت نمادین به دار آویختند.

مردم مصر همچنین اعلام کردند که احمد شفیق، نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر و آخرین نخست وزیر حسنی مبارک باید از عرصه فعالیت‌های سیاسی کنار گذاشته شود.

گروه‌های مصری و نماینده‌های احزاب سیاسی نیز اعلام کردند که تا تحقق درخواست‌ها و مطالبات مردم درباره قصاص قاتلان انقلابیون مصر و محاکمه دوباره تمامی عوامل نظام سابق پافشاری خواهند کرد.

تظاهرات‌کنندگان مصری در جمعه "پافشاری" خواهان اجرای قانون "عزل سیاسی" عوامل رژیم سابق و ممانعت از حضور احمد شفیق در دور دوم انتخابات شدند.

دادگاهی که روز گذشته در میدان التحریر به ریاست "محمد الدماطی"، نماینده و وکیل اتحادیه وکلای مصر تشکیل شد، تمام سران رژیم سابق مصر را از حق و حقوق سیاسی‌شان از جمله شرکت در انتخابات و حق رای محروم و تمام اموال غیر قانونی به دست آمده توسط ایشان را مصادره کرد.

دادگاه مردمی مصر شکایات صورت گرفته از حسنی مبارک و سران رژیمش را به مفتی مصر ارائه داد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول