اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری شهرستان بناب:

نیروگاه حرارتی بناب مردم را از تنفس هوای پاک محروم کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان بناب گفت: دود غلیظ نیروگاه حرارتی سهند بناب مردم شهرستان را از تنفس هوای پاک محروم کرده است.

نیروگاه حرارتی بناب مردم را از تنفس هوای پاک محروم کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سهراب اقبالی بعدازظهر امروز در جمع مدیران شهرستان بناب بر لزوم فرهنگ‌سازی و تلاش برای حفظ محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی تأکید کرد و افزود: تخریب مراتع و منابع طبیعی یک تهدید برای جامعه امروزی محسوب می‌شود و در زمانی که کشورمان با خطر خشکسالی رو به‌روست، نباید اجازه دهیم تا افرادی سودجو به غارت و مخدوش کردن ثروت‌های خدادادی ملت بپردازند.

رئیس دادگستری بناب، تخریب منابع طبیعی را موجب اخلال در حقوق عمومی دانست و اظهار کرد: رعایت کاربری زمین‌ها و استفاده بهینه از منابع ضروری است.

وی، از مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرستان خواست تا در تشخیص و کارشناسی محدوده کاربری زمین‌ها دقت لازم را انجام دهند تا در دست یک عده افراد فرصت‌طلب قرار نگیرد.

رئیس دادگستری بناب در عین حال تأکید کرد: لازم است در زمینه فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی با جدیت کامل و با یک حرکت دینی و اسلامی از محیط خود محافظت کنیم.

وی با بیان اینکه افراد سودجو سرمایه خود را در بحث«مسکن و زمین» متمرکز کرده و در نهایت به پدیده شوم «زمین خواری» مبادرت می‌کنند، از مسئولان اجرایی خواست تا با همدلی و یکپارچگی نگذارند محیط اداری آنها مورد تعرض قرار گیرد.

هشدار به سوداگران زمین و مسکن در بناب

اقبالی سپس با هشدار به سوداگران زمین و مسکن در بناب تصریح کرد: تشکیلات قضایی با افرادی که در زمینه تخریب منابع طبیعی گام برمی‌دارند، برخورد قاطع می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دو خطر«نیروگاه حرارتی بناب» و«رودخانه سنتی قوبی چای» به‌عنوان تهدیدات اساسی زیست‌محیطی شهرستان نام برد و بر حل هر چه سریع‌تر این معضلات تأکید کرد.

وضعیت«قوبی چای» در شأن مردم شهر بناب نیست

رئیس دادگستری بناب وضعیت«قوبی چای» را در شأن مردم شهر بناب ندانست و گفت: اهالی مستضعف، آبرومند و مؤمن حاشیه رودخانه از خطرات بهداشتی رنج می‌برند.

وی، اقدامات مسئولان را تاکنون کافی و مؤثر ندانست و از آنها خواست تا با اختصاص اعتبارات ملی و استانی قبل از فصل گرما برای حل آن چاره‌اندیشی کنند.

به گفته اقبالی، دود غلیظ نیروگاه حرارتی سهند بناب مردم شهرستان را از تنفس هوای پاک محروم کرده و  هنگام صبح آسمان بناب غبارآلود می‌شود.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول