اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دلایل ارتباط مشکوک سیا با القاعده از زبان یک دیپلمات روس

خبرگزاری فارس: دیپلمات سابق روس اعلام آمادگی القاعده برای فعالیت‌های نظامی در سوریه را نشانه ارتباط مشکوک آمریکا و القاعده در بحران این کشور دانست.

دلایل ارتباط مشکوک سیا با القاعده از زبان یک دیپلمات روس

به گزارش فارس، «ویچسلاو موتوزوف» در گفت و گو با شبکه خبری العالم، اعلام کرد: اعلام آمادگی القاعده برای فعالیت های نظامی در سوریه، دلیلی آشکار بر نزدیک بودن آمریکا به اصول و فعالیتهای این گروه است؛ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا القاعده را ایجاد کرده، و بن لادن فرستاده آمریکا در جنگ ارتش اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان بود.

موتوزوف تأکید کرد: نظارت عبدالحلیم بلحاج لیبیایی بر آموزش افراد مسلح سوری در ترکیه دلیلی دیگر بر وجود ارتباط مشکوک بین سازمان سیا و القاعده است.

وی با اشاره به اینکه موضع روسیه در قبال تحولات سوریه از عمق سیاست بین المللی ریشه گرفته و غیر قابل تغییر است، گفت: رای موافق اکثر کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه اخیر ضد سوریه نشان دهنده میزان نفوذ سیاسی و اقتصادی آمریکا بر سران این کشورها است.

موتوزوف با انتقاد از عقب نشینی اتحادیه عرب در برابر فشارهای آمریکا، تاکید کرد: موضع اعراب باید در حمایت از منافع اعراب باشد نه منافع آمریکا، اروپا یا اسرائیل.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول