اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه آمریکا از یک واقعیت تاریخی سخن گفت

اعتراف کلینتون به دست داشتن آمریکا در ایجاد شبکه تروریستی القاعده

خبرگزاری فارس: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که آمریکا در زمان اشغال افغانستان به‌وسیله شوروی سابق، دست به سرمایه‌گذاری بر روی نیروی‌های سلفی با هدف مبارزه با اتحاد شوروی زده است.

اعتراف کلینتون به دست داشتن آمریکا در ایجاد شبکه تروریستی القاعده

به گزارش فارس به نقل از "خانه شفاف‌سازی اطلاعات"، هیلاری کلینتون در سخنانی که به صورت یک کلیپ کوتاه ویدئویی منتشر شده است، می‌گوید: "بیایید به خاطر آوریم که کسانی که هم‌اکنون با آنها در حال جنگ هستیم [شبکه القاعده] همان کسانی هستند که 20 سال پیش به آنها کمک مالی کردیم."

بنابراین گزارش، وزیر امور خارجه ایالات متحده انگیزه از این کمک را مقابله با چالش اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان ذکر و اذعان کرد که آمریکا بدین‌وسیله می‌خواست اجازه ندهد که روس‌ها کنترل آسیای مرکزی را به دست گیرند.

وی همچنین تصریح کرد که نه‌تنها ریگان، رئیس‌جمهور اسبق جمهوری‌خواه آمریکا بلکه کنگره تحت تسلط دموکرات‌ها نیز از این اقدام حمایت می‌کردند.

هیلاری کلینتون در این سخنان همچنین به معامله با سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) و عربستان سعودی در این خصوص خبر داد. در این راستا ایالات متحده با کمک سعودی‌ها و برخی عناصر پاکستانی بر روی برداشت تندروانه سلفی از اسلام سرمایه‌گذاری کرده است تا بتواند اتحاد شوروی را در افغانستان با شکست مواجه کند.

گفتنی‌ست، نتایجی که امروز ایالات متحده در افغانستان در حال مواجهه با آنهاست، بلاتردید نتیجه سرمایه‌گذاری‌های 20 سال پیش این رژیم بر روی گروه‌های تروریستی است. القاعده و سایر گروه‌های تروریستی که دست‌کم تا برهه‌ای از زمان تحت حمایت ایالات متحده بوده‌اند، برای بسیاری از کشورهای منطقه ناامنی ایجاد کرده و حتی جان سربازان و شهروندان آمریکایی را می‌گیرند.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول