اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر روسیه در سازمان ملل:

ابتکارعمل جدید روسیه در مورد سوریه جایگزین نقش شورای امنیت نیست

خبرگزاری فارس: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد ابتکارعمل برگزاری کنفرانس بین المللی در مورد سوریه که مورد حمایت برخی کشورها نیز قرار گرفته جایگزینی برای شورای امنیت نبوده و هدف از آن حمایت از اجرای طرح کوفی عنان است.

ابتکارعمل جدید روسیه در مورد سوریه جایگزین نقش شورای امنیت نیست

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که ابتکارعمل این کشور در خصوص برگزاری یک کنفرانس بین المللی در خصوص سوریه که مورد حمایت برخی شرکای ما قرار گرفته است، جایگزینی برای نقش شورای امنیت در این زمینه نخواهد بود.

چورکین روز پنج شنبه بعد از نشست غیررسمی شورای امنیت که در آن نظرات جدید در خصوص حل و فصل مناقشه کنونی در سوریه مورد بررسی قرار گرفت، به خبرنگاران گفت: پیشنهاد جدید روسیه اصلا به معنای جایگزینی برای شورای امنیت نیست. هدف از برگزاری این کنفرانس حمایت از طرح "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل مناقشه در سوریه است که دو ماه پیش مطرح شده و فعلا نتوانسته موفقیتی بدست آورد.

به گفته این دیپلمات بلندپایه، طرح کوفی عنان شامل برقراری آتش بس، خروج نیروهای نظامی از مناطق مسکونی و آغاز گفت‌وگوهای سیاسی بین طرفین است که هنوز هیچ یک از این مسائل اتفاق نیافته است.

چورکین همچنین اعلام کرد که کشورهای غربی در رایزنی‌های روز پنج شنبه شورای امنیت در خصوص سوریه، بار دیگر مسئله تحریم‌هاعلیه مقامات دمشق را مطرح کردند.

وی گفت: ولی در سخنان مقامات غربی هیچ نظریه جدیدی که بتواند این درک را بوجود آورد که آنها کمکی به حل مشکلات در سوریه کرده و گروه‌های مخالف مسلح در این کشور را به سمت توقف خشونت‌ها و نشستن بر سر میز مذاکره سوق دهد، دیده نمی‌شود.

سفیر روسیه در سازمان ملل یادآور شد که هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی در مورد سوریه این است که کشورهایی که بطور واقعی در اوضاع کنونی در این کشور تاثیرگذار هستند و دارای تماس مستقیم با همه طرفین مناقشه در سوریه هستند، بتوانند در رایزنی‌های بین المللی پیرامون مشکلات موجود شرکت داشته باشند.

چورکین افزود: بررسی پیشنهاد روسیه در این خصوص همچنان در سطح شورای امنیت در حال بررسی است و مورد حمایت برخی شرکای غربی نیز قرار گرفته و می‌توان گفت که در واقع کار برای فراهم سازی مقدمات برگزاری این کتفرانس از هم اکنون آغاز شده است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول