اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم مطرح کرد

بهره‌گیری از معماری اسلامی در طراحی شهرک چاپ و نشر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم استفاده از معماری اسلامی و دینی را از ویژگی‌های منحصر به فرد شهرک چاپ و نشر قم دانست.

بهره‌گیری از معماری اسلامی در طراحی شهرک چاپ و نشر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، جعفر فرشچی در بازدید اعضای شورای مشورتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهرک چاپ و نشر قم با ارائه گزارشی از روند احداث این شهرک اظهار داشت: بعد از گذشت چند سال که تنها صحبت از شهرک چاپ و نشر در استان مطرح بود شرکت شهرک‌های صنعتی قم در اقدامی سریع نسبت به اجرایی کردن شهرک اقدام کرده و در کمترین زمان ممکن توانست پروژه‌ای قابل قبول و در شأن شهر مقدس قم ارائه کند.

وی با بیان اینکه موقعیت طبیعی زمین، امکان طراحی منحصر به فردی را به وجود آورده است گفت: به منظور مطالعه و طراحی مناسب و همین‌طور بهره‌گیری از نظرات تخصصی فعالان این عرصه شرکت شهرک‌های صنعتی قم اقدام به تشکیل کارگروه چاپ و نشر کرد که به حق اعضاء اتحادیه چاپخانه‌داران و پیشکسوتان این عرصه وارد میدان شدند و در نهایت نتیجه این تعامل و همکاری احداث نخستین شهرک چاپ و نشر کشور شد که نظر سرمایه‌گذاران و کارشناسان بسیاری را به خود جلب کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم اضافه کرد: از ویژگی‌های این شهرک توجه به مراحل قبل، حین و بعد از چاپ است که تمام افراد دخیل در این مراحل مکان‌های مناسبی را برای استقرار در این شهرک در اختیار دارند.

وی استفاده از معماری اسلامی و دینی را از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد شهرک چاپ و نشر عنوان کرد و افزود: در این شهرک واحدهای صنعتی باید از یک طراحی تیپ و مشخص که نمادهای فرهنگی و دینی در آنها مورد توجه قرار گرفته استفاده کنند و در کنار این موضوع ایجاد 14 باب ائمه(ع)، پارک اسلامی، مراکز آموزشی مرتبط با چاپ و نشر و سایت فرهنگی جلوه خاصی به این شهرک بخشیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم یادآور شد: در حال حاضر زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک آماده شده و با همکاری اتحادیه چاپخانه‌داران قم به عنوان نخستین متقاضیان استقرار در شهرک مقدمات حضور واحدهای صنعتی را فراهم کرده و به زودی شاهد آغاز به کار این واحدها در شهرک خواهیم بود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول