اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین امروز در نشست سران شانگهای شرکت می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه در پکن با مقامات بلندپایه چین دیدار کرده و در نشست دو روزه رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای نیز شرکت خواهد کرد.

پوتین امروز در نشست سران شانگهای شرکت می‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه که برای انجام یک سفر رسمی چند روزه در پکن بسر می‌برد، امروز، چهارشنبه با رهبران چین ملاقات کرده و در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای که 7-6 ماه ژوئن (18-17 خرداد ماه) شرکت خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه روز سه شنبه ( 5 ژوئن) به چین سفر کرده و این دیدار برای دو روز (تا 7 ژوئن) ادامه خواهد داشت.

پوتین امروز در نیمه نخست روز با مقامات بلندپایه چین دیدار خواهد کرد. وی روز گذشته در آغاز سفر خود به پکن با "هو جین تائو" رئیس جمهوی چین ملاقات کرد و در پایان این مذاکرات سران دو کشور مجموعه ای از چند سند دوجانبه را امضاء کردند.

نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای در نیمه دوم روز چهارشنبه صرفا با حضور رهبران کشورهای عضو اصلی این سازمان برگزار می‌شود و در پایان به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس سازمان شانگهای با صرف شام و اجرای کنسرت به پایان می‌رسد.

نشست گسترده سران شانگهای فردا با حضور همه روسای جمهوری کشورهای عضو اصلی و ناظر و میهمان ادامه خواهد یافت.

سازمان همکاری‌های شانگهای یک سازمان منطقه‌ای است که در سال 2001 توسط رهبران کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. هند، ایران، مغولستان و پاکستان دارای عضویت ناظری در این سازمان هستند. رهبران ترکمنستان و افغانستان نیز همواره بعنوان میهمان در نشست‌های سران شانگهای شرکت می‌کنند. بلاروس و سریلانکا نیز شرکای گفت‌وگویی این سازمان هستند. 11 ماه مه سال جاری وزرای امور خارجه کشورهای عضو شانگهای تصمیم گرفتند تا در نشست سران این سازمان مسئله پیوستن ترکیه به جمع شرکای گفت‌وگویی شانگهای و افغانستان بعنوان عضو ناظر مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول