اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفرهای خارجی پوتین با سفر به بلاروس، آلمان و فرانسه آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: "ولادیمیر پوتین" امروز سفرهای خارجی خود بعنوان رئیس‌جمهوری روسیه را آغاز می‌کند که در ابتدا سفری رسمی به بلاروس داشته، سپس سفرهای کاری به آلمان و فرانسه خواهد داشت و بعد عازم چین می‌شود.

سفرهای خارجی پوتین با سفر به بلاروس، آلمان و فرانسه آغاز می‌شود

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه امروز، پنج شنبه ( 31 ماه مه، 11 خرداد) یک سری سفرهای خارجی و شرکت در نشست‌های سران مختلف را آغاز می‌کند که تا پایان ماه ژوئن ادامه خواهد داشت.

"یوری اوشاکوف" مشاور رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که نخستین سفر خارج از مرزی پوتین بعنوان رئیس‌جمهوری روسیه امروز به بلاروس صورت می‌گیرد که یک دیدار رسمی است که 24 ساعت ادامه خواهد داشت. وی سپس در تاریخ اول ماه ژوئن به دو کشور آلمان و فرانسه سفر کوتاهی کرده و بلافاصله به مسکو باز می‌گردد.

ولادیمیر پوتین در مینسک با "الکساندر لوکاشنکو" همتای بلاروسی خود دیدار کرد. موضوع مذاکرات رهبران دو کشور در خصوص توسعه روابط دوجانبه و برخی مسائل مهم بین المللی است که در پایان این ملاقات بیانیه مشترکی نیز امضاء خواهد شد.

اوشاکوف افزود: تماس‌های بین المللی رئیس‌جمهوری روسیه روز یکشنبه و دوشنبه در سنت پترزبورگ ادامه خواهد داشت که در آنجا نشست سران روسیه-اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام کرملین، پوتین عصر روز دوشنبه (4 ژوئن) به دعوت "اسلام کریم اف" رئیس‌جمهوری ازبکستان سفر رسمی به این کشور خواهد نمود و از آنجا به دعوت " هو جین تائو" رهبر جمهوری خلق چین برای انجام یک دیدار رسمی به پکن سفر می‌کند که این تا 7 ماه ژوئن ادامه دارد.

رئیس‌جمهوری روسیه در 7-6 ژوئن در نشست سران کشورهای سازمان همکاری‌های شانگهای در پکن شرکت خواهد کرد.

سازمان همکاری‌های شانگهای یک سازمان منطقه ای است که در سال 2001 توسط رهبران کشورهای روسیه، چین، قزاقستانف قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. هند، ایران، مغولستان و پاکستان دارای عضویت ناظری در این سازمان هستند. رهبران ترکمنستان و افغانستان نیز همواره بعنوان میهمان در نشست‌های سران شانگهای شرکت می‌کنند. بلاروس و سری‌لانکا نیز شرکای گفت‌وگویی این سازمان هستند. 11 ماه مه سال جاری وزرای امور خارجه کشورهای عضو شانگهای تصمیم گرفتند تا در نشست سران این سازمان مسئله پیوستن ترکیه به جمع شرکای گفت‌وگویی شانگهای و افغانستان بعنوان عضو ناظر مورد بررسی قرار بگیرد.

به گفته اوشاکوف، بخش سفر آسیایی ولادیمیر پوتین در تاریخ 7 ژوئن در قزاقستان پایان می‌پذیرد که این سفر هم رسمی و به دعوت "نورسلطان نظربایف" صورت خواهد گرفت.

علاوه بر این رئیس‌جمهوری روسیه در ماه ژوئن در یکی از بزرگترین نشست‌های بین المللی، یعنی نشست سران گروه 20 که در تاریخ 19-18 این ماه در مکزیک برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند که در حاشیه آن با برخی همتایان خویش ملاقات دوجانبه خواهد داشت.

ضمن اینکه پوتین چند روز بعد از آن در سنت پترزبورگ میزبان کنفرانس بین المللی اقتصادی است که تعداد زیادی از روسای‌جمهوری و نخست وزیران کشورهای مختلف جهان در آن شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول