اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین: رای منفی به قطعنامه شورای حقوق بشر علیه سوریه، نشان‌دهنده موضع شفاف پکن بود

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه چین با اشاره به مخالفت این کشور با قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه سوریه، آن را نشان دهنده موضع شفاف پکن در مورد بحران سوریه خواند.

چین: رای منفی به قطعنامه شورای حقوق بشر علیه سوریه، نشان‌دهنده موضع شفاف پکن بود

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، "لیو ویمین" سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: اقدامات بین المللی در مورد سوریه باید تنش‌های موجود در این کشور را کم کند و منجر به ارتقای راه حل سیاسی در بحران سوریه شود.

براساس این گزارش، در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در دوحه پایتخت قطر، اعضای این سازمان از شورای امنیت سازمان ملل خواستند، سقف زمانی برای اجرای طرح مشترک سازمان ملل-اتحادیه عرب تعیین شود.

در این نشست "شیخ حمد بن جاسم آل ثانی" از شورای امنیت خواست سازمان ملل خواست طرح "کوفی عنان" را تحت فصل هفتم منشور ملل متحد قرار دهند. فصل هفتم منشور ملل متحد در زمینه استفاده از نیروی نظامی در مواقع لزوم است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدامات گفت: جامعه بین‌المللی باید از تلاش‌های کوفی عنان و میانجیگری در حل این بحران حمایت کند و طرف‌های سوری نیز سریعا قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را به اجرا بگذارند.

وی تاکید کرد که جامعه بین‎‌المللی باید باعث پیشبرد آتش بس در سوریه شود و به تامین امنیت غیر نظامیان کمک کند.

این گزارش افزود: روز جمعه، 41 عضو از 47 عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو خواستار بررسی موضوع کشتارها در سوریه شدند. روسیه، چین و کوبا به این قطعنامه رای منفی دادند و این قطعنامه را نامتعادل خواندند.

ویمین در زمینه رای منفی چین به این قطعنامه گفت: نماینده دائم چین در شورای حقوق بشر روز جمعه موضع شفاف چین را به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد که چین همچنان به نقش سازنده خود برای حل سیاسی بحران سوریه ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول