اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صادق الحسینی در گفت‌وگو با فارس:

گزینه نظامی علیه سوریه ممکن نیست/حمله شود جنگ جهانی سوم رخ می‌دهد

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با اشاره به عزم روسیه و چین برای وتوی هر گونه قطعنامه‌ای علیه سوریه در شورای امنیت گفت: گزینه نظامی علیه سوریه ممکن نیست.

گزینه نظامی علیه سوریه ممکن نیست/حمله شود جنگ جهانی سوم رخ می‌دهد

"محمد صادق الحسینی" کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با تاکید بر شکست توطئه‌های غربی و عربی برای سرنگونی نظام بشار اسد از دسیسه جدید دشمنان محور مقاومت علیه دمشق سخن گفت و با افشای توطئه موسوم به "سوریه ... کوزووی عرب‌ها" گفت": این طرح خصمانه ایجاد جنگ مذهبی ،‌نژادی، طائفه‌ای و نظامی علیه سوریه را سرلوحه خود قرار می‌دهد.

وی با هشدر نسبت به ترور رهبران فلسطینی مقیم سوریه در طرح کوزووی عرب‌ها توسط مجموعه‌های مسلح ، افزود: وقتی مجموعه‌های مسلح از تیراندازی به کودکان خردسال هیچ ابایی نداشته باشند ممکن است در ‌گام‌های بعدی برای ایجاد ناآرامی‌ در سوریه،‌ اردوگاه‌های فلسطینی و یا بارگاه مطهر زینبیه و یا رقیه را هدف قرار دهند حتی کلیساها نیز در امان نیستند.

صادق الحسینی هدف مجموعه‌های مسلح از اجرای عملیات تروریستی را ارعاب ملت سوریه و به راه انداختن جنگ فرسایشی علیه نظام حامی مقاومت برشمرد و از برنامه‌های افراد مسلح با پشتیبانی حامیان غربی و عربی آنها به منظور مقدمه چینی برای دخالت نظامی خارجی سخن گفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال دخالت نظامی در سوریه گفت: گرچه این موضوع از سوی بیگانگان مطرح می‌شود ولی به اعتقاد اینجانب دخالت نظامی در سوریه به معنی منفجر شدن تمام منطقه مشرق عربی و اسلامی است.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه با بیان اینکه به طور قطع در همان لحظات ابتدایی حمله خارجی به سوریه، رژیم صهیونیستی نابود می‌شود، گفت: آتش افروزی در سوریه تنها به داخل این کشور ختم نمی‌شود بلکه بسیاری از مناطق نزدیک به بلاد شام را درگیر خواهد کرد.

وی افزود: در صورت بروز جنگ داخلی در سوریه یا اجرای سناریوی دخالت نظامی خارجی علیه سوریه ، ملت‌های اصیل منطقه نمی‌توانند در قبال تحولات سوریه که وارد فاز دیگری می‌شود ؛ سکوت اختیار کنند بلکه با تمام قدرت دخالت خواهند کرد و توطئه‌گر اصلی منطقه یعنی رژیم صهیونیستی را به کام مرگ زوال و نابودی خواهند کشاند. در آن صورت هیچ کس نمی‌تواند اوضاع را کنترل کند.

صادق الحسینی یادآور شد که با توجه به تحلیل فوق اجرای سناریوی دخالت نظامی در سوریه ممکن نیست ولی مطرح شدن این موضوع بر زبان برخی سیاسیون غربی و عربی تنها در راستای ارعاب ملت سوریه و تهدید نظام دمشق در راستای امتیاز گیری از سوریه، ایران، روسیه و ... است.

این کارشناس ارشد مسائل منطقه خاورمیانه با بیان اینکه روسیه قطعا هر گونه قطعنامه‌ای به منظور دخالت نظامی در سوریه را در شورای امنیت وتو می‌کند،‌ تصریح کرد که در صورتی که غربی‌ها بخواهند خارج از چهارچوب سازمان ملل و شورای امنیت به سوریه حمله کنند قطعا جنگ جهانی سوم در مقیاس کوچک در منطقه رخ می‌دهد. هر گونه تلاشی برای حمله به سوریه از طریق شورای امنیت توسط روسیه و چین وتو می‌شود.

وی ایجاد شکاف در محور مقاومت را هدف اصلی توطئه‌های دشمنان علیه سوریه خواند و افزود: در صورتی که محور آمریکایی -صهیونیستی بخواهد حلقه طلایی محور مقاومت که همانا سوریه است را قطع کند، به طور یقین سایر حلقه‌های محور مقاومت دست بسته نخواهند نشست و با همراهی همه انقلابیون منطقه، همه نیروهای آمریکایی، صهیونیست‌ها و مزدوران وابسته به آنها به گروگان گرفته خواهند شد و این موضوع در منویات مقام معظم رهبری نیز مطرح شد که هر تهدیدی را با تهدید پاسخ می‌دهیم.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول