اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار سمیرم مطرح کرد

بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب در سمیرم

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار سمیرم گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب بهره‌گیری کنیم.

بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب در سمیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، بعدازظهر امروز در نشست کارگروه اجتماعی سمیرم اعضای آن به بررسی ارائه راهکار درباره ترویج عفاف و حجاب در شهرستان پرداختند.

در این نشست سیدجلال فاطمی با تاکید بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه‌های اداری اظهار داشت: نقش سازمان‌ها و مسئولان در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف بسیار بالا است.

وی افزود: جشن تکلیف فرصت مناسبی برای ترویج این فرهنگ در جامعه است.

معاون فرماندار سمیرم تصریح کرد: عفاف و حجاب از نتایج و مظاهر ایمان و تقوی است بنابراین برای تقویت آن باید در درجه نخست به تحکیم ایمان و تقویت باورهای دینی افراد جامعه که در حکم روح و ریشه اخلاق و رفتار آنان است، توجه شود.

وی با بیان این که دشمنان اسلام از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به ارزش‌های اسلامی استفاده می‌کنند، بیان داشت: ترویج ارزش‌های دینی و تقویت معنویت حقیقی در جامعه راه مقابله با تمام توطئه‌های دشمنان اسلام است و تمام نهادها باید در این راستا تلاش کنند.

فاطمی همچنین با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" گفت: ما باید با ساز و کار مناسب در راستای تحقق و عملی کردن این شعار در جامعه تلاش کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در این شهرستان افزود: امسال باید با حمایت از سرمایه‌گذاران و با جهادی اقتصادی در راستی رشد اقتصادی شهرستان تلاش کنیم.

در ادامه کارشناس امور اجتماعی و شوراهای اسلامی فرمانداری سمیرم با اشاره به برگزاری چندین همایش، گفتمان و نمایشگاه عفاف و حجاب از سوی دستگاه‌های شهرستان اظهار داشت: نهادهای اجرایی که مدیران آنها اهتمام بیشتری در زمینه‌های اعتقادی و اجتماعی داشتند، توجه به مسئله عفاف و حجاب در فضای ادارات با مدیریت آنها نیز بیشتر محسوس بود.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها باید ترویج عفت عمومی و حجاب اسلامی که مورد تاکید اسلام و در حقیقت پاسداشت خون شهدا است را در دستور کار خود قرار دهند.

مهین پناهی اضافه کرد: با توجه به بازرسی‌های انجام شده از برخی ادارات در راستای نهادینه کردن این ارزش، اقداماتی از جمله نصب پلاکارد و بروشور، همایش و برپایی گفتمان‌ها انجام داده‌اند اما برخی ادارات نیز باید در این راستا تلاش بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب زنان و مردان مخاطب هستند، تصریح کرد: بهره‌گیری از الگوهای اسلامی بهترین راه برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صحیح عفاف و حجاب در جامعه دینی است.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول