اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس کانون وکلای مصر در گفت‌وگو با فارس:

حکم صادره درباره مبارک مضحک و با نواقص قانونی بسیار مواجه است

خبرگزاری فارس: رئیس کانون وکلای مصر صدور حکم حبس ابد درباره حسنی مبارک دیکتاتور مصر توسط دادگاه جنایی قاهره را ضربه روحی و روانی شدیدی به وکلای مدافع خانواده‌های شهدای انقلاب 25 فوریه دانست.

حکم صادره درباره مبارک مضحک و با نواقص قانونی بسیار مواجه است

"سامح عاشور"، رئیس کانون وکلای مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد کرد:حکم حبس ابد صادره درباره حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر توسط دادگاه جنایی قاهره ضربه روحی و روانی شدید و بزرگی را به وکلای مدافع خانواده‌های شهدای انقلاب 25 فوریه مصر وارد کرده است.

به ویژه آنکه با وجود کشتار بسیاری از شهروندان مصری و مجروح شدن و آسیب دیدن و شکنجه و بازداشت هزاران نفر دیگر چه در جریان انقلاب 25 ژانویه و چه پیش از آن با این حال همراهان حسنی مبارک از اتهامات وارده به آنها در زمینه کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری و فساد مالی و سوء استفاده از قدرت تبرئه شدند.

وی افزود: حکم صادره علیه جمال و علاء مبارک توسط دادگاه جنایی قاهره با قصور و مشکلات حقوقی و قانونی قابل توجهی مواجه است و این موضوع به شکلی ویژه در موضوع "گذشت زمان رسیدگی به شکایات جنایی" قابل ملاحظه است که دادگاه جنایی قاهره با استناد به آن از دادن رای در قضیه فساد مالی جمال و علاء مبارک طفره رفته است.

عاشور افزود: به نظر می‌رسد، دادگاه جنایی قاهره به این نکته قانونی توجه نکرده که قضیه گذشت زمان رسیدگی به شکایات جنایی شامل پرونده‌هایی می‌شود که از زمان تقدیم شکایت 10 سال گذشته باشد. به همین دلیل این حکم قابل توجیه نبوده و درباره شکایات صورت گرفته قابل تنفید نیست.

عاشور در ادامه تاکید کرد که دادگاه جنایی قاهره باید در صدور احکام خود به روح قوانین مصر و نه صرف نصوص آن در این‌باره استناد و به این نکته اساسی توجه می‌کرد که زمان شکایات ارائه شده از جمال و علاء مبارک در خصوص فساد مالی و سوء استفاده از قدرت به آغاز انقلاب 25 ژانویه بازمی‌گردد، حتی اگر در آن زمان هنوز جمال و علاء مبارک به دادگاه جنایی قاهره معرفی نشده باشند.

رئیس کانون وکلای مصر در ادامه درباره حکم حبس ابد صادره برای حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر و حبیب العادلی، وزیر کشور گفت که این حکمی مضحک است، چون به راحتی می‌توان آن را توسط هیئت دفاع نقض کرد، به ویژه در راستای حکم برائتی که دیگر متهمان و به خصوص حسین سالم، سرمایه‌دار فراری مصری که در قضیه در صدور گاز مصر به اسرائیل تبرئه شد و یا معاونان العادلی که همگی شریک در قتل و کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری در جریان انقلاب 25 ژانویه بودند اما از اتهامات وارده مبرا شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد که در اینجا تنها یک سوال پیش می‌آید و آن اینکه پس چه کسی شهروندان مصری را در میدان مختلف کشور قتل عام کرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول