اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعتراض خانواده‌های شهدا و مجروحان مصر به حکم مبارک

حکم «حبس ابد» برای مبارک به معنای تبرئه وی از اتهامات وارده است

خبرگزاری فارس: خانواده‌های شهدا و مجروحان انقلاب 25 ژانویه مصر و مردم انقلابی این کشور حکم صادره درباره حسنی مبارک را به معنای تبرئه وی از اتهامات وارده خواندند.

حکم «حبس ابد» برای مبارک به معنای تبرئه وی از اتهامات وارده است

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، خانواده‌های شهدا و مجروحان انقلاب 25 ژانویه مصر و مردم انقلابی این کشور به شدت به حکم صادره توسط دادگاه جنایی قاهره علیه حسنی مبارک معترض هستند.

"رمضان عبدالغنی"، یکی از مجروحان انقلاب و عضو مجلس اداره و رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا و مجروحان انقلاب مصر تاکید کرد که حکم حبس ابد برای حسنی مبارک به معنای تبرئه وی از اتهامات وارده است.

وی همچنین تبرئه جمال و علاء مبارک و 6 معاون وزیر کشور حسنی مبارک از اتهام فساد مالی و عدم سوء استفاده از قدرت را به معنای عدم بازگشت اموال سرقت شده و خارج شده از کشور خواند.

عبدالغنی همچنین تاکید کرد که تبرئه معاونان بلند پایه، حبیب العادلی وزیر کشور مبارک به معنای بازگشت آنها به حیات عادی خویش است و اینگونه که برداشت می‌شود، آنها حتی در مراحل بعدی پست‌ها و مناصب دولتی را نیز اشغال خواهند کرد.

این عضو مجلس اداره و رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا و مجروحان انقلاب مصر از حکم صادره توسط دادگاه جنایی قاهره ابراز تعجب کرد و گفت: چگونه است که قاضی رفعت برای کسی که متهم به قاچاق مواد مخدر از جمله یک سیگار حشیش باشد، حداقل 11 سال زندان صادر می‌کند، اما برای چنین جرایمی که ارتکاب آن برای همه مردم مصر به اثبات رسیده تبرئه صادر می‌کند.

وی گفت: خانواده‌های شهدا و مجروحان انقلاب مصر صدور این حکم توسط دادگاه جنایی قاهره را به مصیبت 1967 تشبیه کرده و آن را شکست دوم 1967 نامیدند.

عبدالغنی تاکید کرد که مردم مصر به کمتر از قصاص حسنی مبارک و اجرای حکم اعدام درباره او و همراهانش رضایت نمی‌دهند.

اما "فتحی تمیم"، وکیل سندیکای وکلای مصر حکم صادره درباره حسنی مبارک و پسرانش و وزیر کشورش و 6 معاون بلند پایه حبیب العادلی را حکمی وقیحانه،‌ بی‌شرمانه و سیاسی خواند.

وی گفت: دادگاه جنایی قاهره با صدور این حکم در واقع در صدد غلبه بر انقلاب مصر است و تلاش می‌کند به هر قیمتی رژیم سابق و بازماندگان آن را دوباره به قدرت برساند.

تمیم افزود: این سناریویی از پیش طراحی شده است که مهمترین هدف آن ایجاد هرج و مرج و آشوب در کشور است تا با ممانعت از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر و ابقای شورای عالی نظامی مصر برمسند قدرت است.

کمیته مردمی قانون اساسی مصر نیز اعلام کرد که حکم صادره درباره حسنی مبارک و همراهانش سیاسی است و به معنای پیروزی و موفقیت دشمنان انقلاب است.

ایمن نور،‌ رئیس حزب الغد نیز با تاکید بر سیاسی بودن حکم صادره درباره حسنی مبارک و همراهانش تاکید کرد که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر از "محمد مرسی"، نامزد جماعت اخوان المسلمون مصر حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول