اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد

آمادگی 120 مسجد برای پذیرایی از معتکفان گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: 120 مسجد برای پذیرایی از معتکفان در سطح استان آماده شد.

آمادگی 120 مسجد برای پذیرایی از معتکفان گلستان

نور‌الله ولی‎نژاد امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: اعتکاف جامعه را به سمت معنویت گرایش می‎دهد و در عمل نیز می‎تواند بخشی از دستورات امام را در خصوص حفظ ارزش‎ها عملی سازد.

وی ابراز داشت: آمار و اطلاعات نشان می‎دهد که 67 الی 72 درصد معتکفان را جوانان تشکیل می‎دهند و حضور آنها نشانگر این مسئله است که کار عبادی برای نسل جوان از جذابیت برخوردار است.

ولی‌نژاد اذعان کرد: در سال گذشته 115 مسجد در سطح استان 14 هزار معتکف را در خود جای داده بود و امسال پیش‎بینی می‎شود که این رقم به 16 هزار نفر برسد و در همین راستا 120 مسجد را برای پذیرایی از معتکفان در سطح استان آماده کرده‎ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه ماه رجب آغاز فصل نیایش است یادآور شد: رجب، ماه عظیمى است که خداوند، اعمال نیک را در آن چند برابر مى‎فرماید و گناهان را در آن محو مى‎کند.

وی ماه رجب را ارزشمند و معنوی خواند و افزود: رجب، ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است.

ولی‎نژاد تصریح کرد: اعتکاف نیز فرصت ‏بسیار مناسبی است تا انسانی که در پیچ و خم‏های مادی غرق شده، خود را بازیابد و به قصد بهره‎ بردن از ارزش‏های معنوی از علایق مادی دست‏ بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اذعان کرد: در فردای قیامت دو گروه را صدا می‎زنند و با افتخار از آنان نام می‎برند، یکی از آنها کسانی هستند که ماه رجب را گرامی داشتند و از آن بهره‎ بردند و دومین گروه کسانی هستند که از فاطمه زهرا (س) پیروی می‌کنند.

ولی‎نژاد تاکید کرد: ماه رجب، ماه پرخیر و برکت است که سفارشاتی از قبیل قرائت دعا، نماز مستحبی، تلاوت قرآن و روزه تأکید شده است.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول