اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه پنجمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی

5 عمل به صورت زنده به دست متخصصان داخلی و خارجی انجام شد

خبرگزاری فارس: 5 عمل ترمیم دریچه میترال، دریچه آئورت و درمان بیماری آیزن‌منگر به صورت زنده در حاشیه پنجمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی انجام شد.

5 عمل به صورت زنده به دست متخصصان داخلی و خارجی انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد در پنجمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی که به مدت 3 روز در بیمارستان رضوی مشهد با حضور حدود 500 متخصص و جراح قلب و عروق داخلی و خارجی برگزار گردید، سه عمل به صورت زنده نیز انجام شد.

یکی از این عمل‌ها درمان بیماری آیزن‌منگر بود که دکتر باتیستا از متخصصان پیشکسوت و معروف جهان با ابداع روشی آسان آن را انجام داد و مورد توجه حاضرین در این کنگره قرار گرفت.

ترمیم دریچه میترال نیز از دیگر عمل‌هایی بود که به صورت زنده در این کنگره به دست حمید هادی جراح و متخصص قلب بیمارستان رضوی و پروفسور کالیفیوره از جراحان کشور ایتالیا انجام شد.

در همین راستا هادی جراح و متخصص قلب و عروق بیمارستان رضوی پس از انجام این عمل در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار فارس با تشریح این عمل اظهار داشت: نام این عمل "کرونری وایپس" یا "ترمیم دریچه میترال" است.

این جراح قلب و عروق ادامه داد: دریچه میترال که بین دهلیز چپ و بطن چپ قرار دارد در اثر یک سکته قلبی و از کارافتادگی بخشی از ماهیچه بطن چپ باعث شده بود که درست بسته نشود و در نتیجه آن زمانی که قلب منقبض می‌شود خون دوباره به ریه پس داده می‌شد.

وی افزود: در همین راستا برای این بیمار 4 عمل پیوند بر روی رگ‌های قلب انجام داده شد و دریچه میترال را نیز پروفسور کالیفیوره که از کشور ایتالیا آمده بود با روش مخصوصی که مختص خودش بود، ترمیم کرد.

این جراح و متخصص قلب بیمارستان رضوی مشهد خاطرنشان کرد: البته ما نیز برای ترمیم دریچه میترال عمل مشابهی را به جای استفاده از این وسیله انجام می‌دهیم، به این‌گونه که توسط یک بافت و به اصطلاح یک ماده مخصوص به نام تفلون قسمتی از حلقه دریچه میترال را جمع کرده و تنگ می‌‌کنیم، ولی پروفسور این نیم حلقه که وسیله اختراعی خودشان است را با بخیه می‌دوزند و در نتیجه سبب می‌شود که این دریچه کوچک‌تر شده و کاملاً بسته شود.

هادی در خاتمه با اشاره به درصد ریسک و خطر این عمل گفت: این عمل در بهترین مراکز دنیا تا 8 درصد مرگ ‌و میر دارد، ولی عوارض بزرگ و خاصی ندارد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول