اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نفوذ به پیکره اقتصاد مصر؛ توطئه مشترک صهیونیستی- سعودی- قطری

خبرگزاری فارس: مجریان دسیسه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه یعنی قطر و عربستان در ادامه فتنه انگیزی‌های خود در مصر، در تلاش هستند تا به بدنه اقتصاد این کشور ضربه بزنند.

نفوذ به پیکره اقتصاد مصر؛ توطئه مشترک صهیونیستی- سعودی- قطری

به گزارش فارس به نقل از هفته‌نامه فلسطینی المنار، منابع آگاه در قاهره گزارش دادند که عربستان سعودی و قطر بار دیگر تمام تلاش‌های خود را برای ایجاد هرج و مرج و ناامنی در مصر به کار بسته‌اند.

به گفته این منابع آل سعود و آل ثانی در پس تمام عملیات‌های خرابکارانه و فتنه‌انگیزی‌ها در مصر قرار دارند.

دستگاه‌ها و نهادهای زیربط و متخصص در این‌باره از کشف اسناد و مدارکی پرده برداشتند که تاکید می‌کند، دوحه و ریاض با هدف ضربه زدن به ثبات و امنیت مصر بار دیگر وارد عمل شده و این بار اقتصاد مصر را هدف گرفته‌اند.

این کشورها از بازگشت نقش محوری مصر در خاورمیانه و منطقه بسیار نگران هستند و آن را خطری برای کشورهای حاشیه خلیج فارس بیمناک هستند که در تلاش برای ضربه زدن به امت اسلامی و اختلاف‌افکنی بین شعیان و اهل تسنن در جهت منافع آمریکا هستند.

یک مقام دیپلماتیک مصری در این ارتباط فاش کرد که عربستان و قطر بر اتحادیه عرب بسیار مسلط هستند و این دو کشور برای ضربه زدن به سیادت مصر و ملت آن تلاش بسیاری می‌کنند.

نکته بسیار مهمی که این دیپلمات مصری از آن پرده برداشت، هماهنگی‌های عربستانی و قطری با رژیم صهیونیستی به منظور ضربه زدن به ثبات و امنیت مصر و نقش محوری آن در منطقه است.

در این راستا، منابع سیاسی آگاه در مصر اعلام کردند که رئیس دستگاه اطلاعات و جاسوسی قطر در این اواخر شخصا به قاهره سفر کرد تا بتواند با مزدوران داخلی مصری برای اجرای توطئه‌های تدارک دیده شده هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد.

بر اساس خبرهای به دست آمده رئیس دستگاه جاسوسی قطر در این سفر با کیف‌های پر از پول وارد فرودگاه قاهره شد.

از دیگر توطئه‌های آل سعود و آل ثانی برای ضربه زدن به ثبات و امنیت مصر نفوذ به پیکره اقتصاد این کشور و به دست گرفتن کنترل آن است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول