اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تکاپوهای رژیم صهیونیستی برای گفت‌وگو با محمد مرسی

خبرگزاری فارس: منابع آگاه در رژیم صهیونیستی گزارش دادند، مسئولان اطلاعاتی این رژیم پس از شکست عمرو موسی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری مصر، سعی در برقراری رابطه با محمد مرسی دارند.

تکاپوهای رژیم صهیونیستی برای گفت‌وگو با محمد مرسی

به گزارش فارس به نقل از الجریده، پس از ناامیدی رژیم صهیونیستی از پیروزی "عمر موسی"، دبیرکل سابق اتحادیه عرب و وزیر خارجه اسبق حسنی مبارک جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر و موفقیت نامزد جماعت اخوان المسلمون در این انتخابات و شانس بیشتر پیروزی وی نسبت به "احمد شفیق" در دور دوم انتخابات دست و پا زدنی‌های رژیم صهیونیستی برای برقراری رابطه با "محمد مرسی" آغاز شد.

بر این اساس یک مقام ارشد صهیونیستی در گفتگو با روزنامه کویتی "الجریده" گفت که روز گذشته نشست امنیتی مهمی در رژیم صهیونیستی برگزار شد که در آن وزرای کابینه و روسای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم نیز حضور داشتند تا طی آن آخرین دیدگاه‌ها و مواضع اخوان المسلمون بررسی و بحث و تبادل نظر شود.

این منبع ارشد صهیونیستی در ادامه افزود: این تکاپوها در حالی در اسرائیل در حال انجام است که از سوی دیگر آمریکا گفت‌وگوهای محرمانه‌ای را با جماعت اخوان المسلمون برای حفظ معاهده صلح کمپ دیوید آغاز کرده است.

منبع مذکور مدعی شد: یک فرستاده امنیتی از سوی ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با شماری از رهبران جماعت دیدار کرده و با آنان درباره آینده روابط تل‌آویو – قاهره بحث و تبادل نظر کرده است.

این منبع آگاه صهیونیستی تاکید می‌کند که باراک نسبت به احتمال پیروزی احمد شفیق در انتخابات ریاست جمهوری مصر ابراز نگرانی می‌کند و معتقد است، حتی اگر شفیق نیز در این انتخابات به پیروزی برسد،‌ باز معاهده کمپ‌ دیوید در خطر خواهد بود، چون شفیق مجبور است به خاطر افکار عمومی معاهده را لغو کند.

کارشناسان و تحلیلگران برجسته رژیم صهیونیستی به سیاستمداران این رژیم به شدت توصیه کرده‌اند از دشمنی با "اخوان المسلمون" بپرهیزند، چون آنها با توجه به جایگاه و نفوذ مردمی گسترده‌ای که در مصر دارند، به راحتی می‌توانند افکار عمومی را هدایت و حتی حماس را به میز مذاکرات بکشانند.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری مصر محمد مرسی و شفیق بیشترین آرا را به دست آوردند و راهی دور دوم انتخابات شدند و دور دوم انتخابات بین این دو در روزهای 27 و 28 خرداد برگزار می‌شود.

بسیاری از مردم مصر به آرای به دست آمده توسط شفیق اعتراض دارند و تاکید دارند که این آمار با تقلب و تخلف در انتخابات به دست آمده‌اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول