اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد خواستار شد

راه‌اندازی مجتمع‌های گلخانه‌ای،‌ دامپروری و صنایع تبدیلی در یزد

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی استان یزد بر راه‌اندازی مجتمع‌های گلخانه‌ای، دامپروری و صنایع تبدیلی در یزد تاکید کرد.

راه‌اندازی مجتمع‌های گلخانه‌ای،‌ دامپروری و صنایع تبدیلی در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید جمال سجادی‌پور صبح امروز در گردهمایی نقش کشاورزی و دامداری در تولید ملی در شهرستان بهاباد، با تشریح جایگاه بخش کشاورزی و دامپروری استان یزد در سطح کشور اظهار داشت: وقتی در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم، دشمن امیدش کم شد و استقلال کشور به این است که بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و از دسترنج خودمان استفاده کنیم.

وی همچنین بر احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای، دامپروری و صنایع تبدیلی تأکید کرد و یادآور شد: از فعالیت‌هایی که در این راستا باشد در حد توان خود حمایت می‌کنیم.

سجادی‌پور همچنین بر گسترش استفاده از آبیاری تحت فشار با توجه به کم‌آبی منطقه تأکید کرد و افزود: در بخش زارعی با توجه به اینکه 85 درصد هزینه تجهیزات آبیاری تحت فشار بلاعوض به کشاورز پرداخت می‌شود، باید اطلاع‌رسانی مناسب برای استفاده از آبیاری تحت فشار انجام شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد همچنین توسعه کشت‌های کم آبخواه و گلخانه‌ای، توسعه و تکمیل مجتمع‌های دامپروری و پرورش طیور، توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی این بخش و افزایش کمی و کیفی محصولات و توسعه شبکه‌های آبیاری و ... را از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان یزد برشمرد.

فرماندار بهاباد نیز در این مراسم با معرفی مختصری از شهرستان بهاباد اظهار داشت: بهاباد زادگاه آخوند ملاعبدالله بهابادی صاحب حاشیه و استاد شیخ بهایی است که خود و فرزندانش حدود 100 سال حاکم نجف و متولی حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) بوده‌اند.

محمدرضا هدایی با اشاره به تاریخچه تشکیل جهاد سازندگی بیان کرد: در سال 58 به فرمان امام خمینی(ره)، جهاد سازندگی برای رسیدگی به امور محرومان تشکیل شد و جهادگران عرصه کشاورزی باید رسیدگی به مناطق محروم را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی همچنین اظهار داشت: جهاد سازندگی در جنگ تحمیلی نیز نقش مهمی را بر عهده داشت و در خط مقدم جبهه حضور فعال و چشمگیری داشت.

هدایی تشکیل کارگروه کشاورزی در استان یزد به ریاست فرماندار یزد و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران را از اقدامات مهم در سال جاری نام برد و گفت: با انجام این کار مشکلات بخش کشاورزی بهتر و سریع‌تر حل می‌شود.

امام جمعه بهاباد نیز در این مراسم ضمن تبریک انتصاب سجادی‌پور به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تاکید کرد: اگر شعار امسال محقق بشود و در تولید ملی رونق داشته باشیم، مشکل تورم و معضل بیکاری جامعه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول