اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

اردبیل به بالگرد امدادی مجهز می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: با اخذ مجوز لازم برای ساخت آشیانه و اختصاص یک فروند بالگرد امدادی به استان اردبیل امداد هوایی در استان در سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

اردبیل به بالگرد امدادی مجهز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران اردبیل اظهار داشت: با فراهم شدن این امکانات و تجهیز استان به امداد هوایی قادر خواهیم بود در مواقع بحرانی و مورد نیاز از این ظرفیت در امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان حوادث مختلف استفاده کنیم.

وی با یادآوری اینکه استان اردبیل از استان‌های حادثه‌خیز با رخداد فراوان در طول سال است، خاطرنشان کرد: طوفان، تند‌باد، زلزله و خشکسالی رایج‌ترین حوادث سالانه در استان اردبیل است که باید متناسب با وضعیت استان نسبت به علاج‌بخشی این حوادث نسخه مناسب را پیچید.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با یادآوری ضرورت اطلاع‌رسانی به روستاییان در بهره‌مندی از بیمه فردی و محصولات زراعی و باغی گفت:‌ پوشش بیمه‌ای سبب کاهش خسارات و تامین بخشی از ضایعات پیش‌ آمده در اثر حوادث طبیعی می‌شود.

بیگدلو بارش‌های اخیر را یک هشدار جدی برای مسئولان در پیش‌بینی ابزار و امکانات لازم برای جلوگیری از سنگین شدن حوادث اعلام کرد و افزود: اگر در نیم ساعت 42 میلی‌متر بارندگی در مشگین‌شهر اتفاق می‌افتد که این بارش سیلابی را نیز به راه می‌اندازد باید با تدبیر مناسب به گونه‌ای عمل کرد تا خسارات وارده به حداقل رسد.

این مسئول به پرداخت مناسب زکات از سوی روستاییان و نتیجه انجام این تکلیف شرعی در افزایش تولید محصولات و بارش رحمت و موهبت الهی را یادآور شد و بیان داشت: اگر امسال افزایش محصولی را بر اثر مساعد بودن شرایط جوی شاهد باشیم به یقین بخشی از آن تاثیر‌گذاری حرکت مطلوب کشاورزان در پرداخت زکات است که اسباب ازدیاد نعمت شده که شایسته است با فرهنگ‌سازی بهتر و مناسب روستاییان را به پرداخت و عمل به این واجب الهی ترغیب کنیم تا از ثمرات آن حاکمیت نیز بی‌نصیب نشود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل ضرورت آمادگی دستگاه‌های امداد‌رسان را در وقوع سیلاب شهری یادآور شد و گفت: ما باید در تکمیل و تسریع اجرای سیستم فاضلاب و هدایت انهار و آب‌های سطحی تلاش کنیم و در کنار آن دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز آمادگی خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بیگدلو در پایان سخنان خود ضرورت ارتقای آمادگی شهرداری‌های استان را در امداد‌رسانی به هنگام وقوع حوادث غیر‌مترقبه نظیر به راه افتادن سیلاب یادآور شد و اظهار داشت:‌ در نشست اخیر با مسئولان وزارت کشور درخواست تخصیص چند مورد پمپ، لجن‌کش و دیگر ادوات کردیم تا با تزریق آن به شهرداری‌ها یک وضعیت ایده‌ال و مناسب را در هدایت آب‌های سطحی شاهد باشیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول