اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار روسیه در خصوص عواقب گسترش تحریم‌های آمریکا علیه ایران

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که اگر تحریم‌های فرامرزی دولت آمریکا علیه ایران منافع شرکت‌های روسی را در معرض خطر قرار دهد، این مسئله عواقب سنگینی برای روابط دوکشور خواهد داشت.

هشدار روسیه در خصوص عواقب گسترش تحریم‌های آمریکا علیه ایران

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که جنبه فرامرزی داشتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران ممکن است عواقب سنگینی برای روابط مسکو و واشنگتن داشته باشد.

لوکاشوویچ روز سه شنبه در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: ما معتقدیم که عملکرد اقتصادی ما کاملا مطابق با اجرای قوانین صادراتی-بازرگانی روسیه است و در عین حال هیچ یک از محدودیت‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل را هم نقض نمی‌کند، نباید بار دیگر در معرض خطر تحریم‌های فرامرزی اعمال شده از سوی دولت آمریکا علیه ایران قرار بگیرند. 

این دیپلمات بلندپایه روس تاکید کرد: در غیراین صورت چنین مسئله‌ای ممکن است عواقب بسیار سنگینی برای روابط روسیه و آمریکا در پی داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد که در سال 2010 مقامات واشنگتن محدودیت‌های یکجانبه‌ای را علیه برخی شرکت‌ها و سازمان‌های روسی که طرف همکاری ایران بودند، اعمال کرد.

لوکاشوویچ افزود: ما بارها و در تمامی سطوح اعلام کرده‌ایم که اعمال فشار بیش از اندازه بر ایران اقدامی غیرسازنده است و تنها باعث می‌شود تا روند حل و فصل مساول پیرامون برنامه هسته‌ای این کشور را به بن بست خواهد کشاند، ضمن اینکه گسترش تحریم‌ها علیه مقامات حقیقی و حقوقی کشورهای دیگر اقدامی غیرقابل قبول است.

مقامات آمریکایی پیش از این اعلام کرده‌اند که مقامات واشنگتن نگرانی‌های طرف روسی در رابطه با تحریم‌های فرامرزی این کشور در قبال ایران را به خوبی درک می‌کنند.

"مایکل مک‌فول" سفیر آمریکا در مسکو اخیرا در مصاحبه این خبرگزاری گفت: بعنوان نماینده رسمی دولت آمریکا باید بگویم که من همه روزه روی این موضوع کار می‌کنم تا منافع اقتصادی روسیه در این رابطه مورد آسیب قرار نگیرد. این موضوع برای ما بسیار حساس است، ولی همیشه نمی‌توانیم همه مسائل را تحت کنترل داشته باشیم.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول