اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اقدام خصمانه آمریکا علیه ایران در آستانه مذاکرات بغداد

سنای آمریکا دو روز مانده به مذاکرات، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد

خبرگزاری فارس: سنای آمریکا بار دیگر برخی شرکت‌ها و اشخاص ایرانی را مورد تحریم قرار داده و مجازات همکاری با طرف‌های ایرانی را گسترش داده است.

سنای آمریکا دو روز مانده به مذاکرات، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اکونومیک‌تایمز هندوستان، سنای آمریکا روز دوشنبه تحریم‌هایی جدید را علیه بخش انرژی ایران تصویب کرد. این اقدام به زعم آمریکایی‌ها برای فشار بر ایران در خصوص مساله هسته‌ای این کشور انجام می‌شود.

این اقدام در آستانه مذاکرات بغداد انجام می‌شود که قرار است روز چهارشنبه آغاز شود. این مذاکرات بین ایران و شش کشور روسیه ، چین، ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و فرانسه برگزار می‌شود. 

به نوشته شینهوا، سنای آمریکا تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وضع کرده و مجازات شرکت‌هایی را که با شرکت‌های ایرانی دست به تاسیس "جوینت ونچر" (نوعی مشارکت اقتصادی) می‌زنند، گسترش داد. 

بر اساس لایحه جدید سنا، اموال چنین شرکت‌ها و اشخاصی در آمریکا بلوکه شده و برای آنان ویزای ورود به آمریکا صادر نمی‌شود.

آمریکا پیش‌تر بخش نفت و بانک مرکزی ایران را نیز تحریم کرده بود. با توجه به نزدیک بودن مذاکرات بغداد، یقینا افزایش تحریم‌ها در آستانه این مذاکرات را نمی‌توان اقدامی سازنده و روبه‌جلو توصیف کرد.

آمریکایی‌ها در شرایطی در آستانه یک فرصت دیپلماتیک برای حل و فصل مناقشه هسته‌ای بار دیگر از ابزار تحریم علیه ایران استفاده می‌کنند که خود  بارها ادعا کرده‌اند که تمایل دارند مناقشات از مسیر دیپلماتیک حل و فصل شود.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول