اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اصفهان:

دومین بنای خشتی عظیم جهان در شرق اصفهان ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: دومین بنای خشتی عظیم جهان در شرق اصفهان و در روستای قورتان ساماندهی می‌شود.

دومین بنای خشتی عظیم جهان در شرق اصفهان ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، سیدجمال‌الدین صمصام‌شریعت اظهار داشت: با توجه به سابقه تاریخی و وضعیت موجود ارگ تاریخی روستای قورتان این بنای عظیم ساماندهی می‌شود.

وی گفت: این اثر تاریخی عظیم که قدمتی بیش از هزار سال دارد هنوز تعدادی خانواده در آن سکونت دارند و هر سال مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی فراوانی قرار می‌گیرد.

معاون امور عمرانی استانداری تصریح کرد: استفاده نامناسب برخی از ساکنان محل، تردد خودروهای سنگین و عدم مرمت مستمر این بنای چهار و نیم هکتاری که به طور کامل از خشت و گل ساخته شده است را در معرض خطر قرار داده است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ آثار تاریخی به عنوان بخشی از هویت ملی و پشتوانه تاریخی میهن اسلامیان افزود: شمار فراوانی آثار تاریخی با اعتبار ناچیز استان هم‌خوانی ندارد و این آثار ارزشمند که علاوه بر ارزش فراوانی که به عنوان میراث بشری دارند می‌تواند در رونق صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال در کشور منشأ تحول باشد نیازمند همکاری همه‌جانبه مردم و اختصاص بیشتر اعتبارات دولتی است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول