اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب مشهد:

زندان جامعه را از تعرض افراد مجرم مصون نگه می‌دارد

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: مصونیت جامعه از تعرض افراد مجرم و پیش‌گیری از جرم از جمله آثار مثبت وجود زندان در جامعه است و زندانی شدن فرد مجرم سبب تسکین آلام و جبران خسارت‌های روحی فرد بزه دیده می‌شود.

زندان جامعه را از تعرض افراد مجرم مصون نگه می‌دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از واحد اطلاعات و اخبار دادگستری خراسان‌‌رضوی، محمود ذوقی در مراسم مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت زندانیان مشهد با بیان اینکه حمایت از خانواده زندانی یک وظیفه همگانی است، اظهار داشت: حمایت از خانواده زندانیان باید با هدف اقدامات ماندگار گرامی داشته شود تا بتوانیم خانواده زندانی را که به دلیل زندانی بودن سرپرست خود در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و روانی و اقتصادی قرار دارد، حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ جامعه‌ای نیست که در آن زندان وجود نداشته باشد، خاطرنشان کرد: در هر جامعه‌ افرادی هستند که از حدود قوانین جامعه تخطی می‌کنند و باید برای اصلاح و تربیت در زندان نگه‌داری شوند.

ذوقی تصریح کرد: مصونیت جامعه از تعرض افراد مجرم و پیش‌گیری از جرم از جمله آثار مثبت وجود زندان در جامعه است و زندانی شدن فرد مجرم سبب تسکین آلام و جبران خسارت‌های روحی فرد بزه دیده می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد بر نقش کمک‌های عاطفی و سرکشی به خانواده زندانیان در کاهش اثرات تخریبی زندانی شدن سرپرست خانواده تأکید کرد و اظهار داشت: کمک‌های مالی درصدی از مشکلات خانواده زندانی را برطرف می‌کند و باید با ایجاد اشتغال و کمک‌های عاطفی تلاش شود تا خانواده زندانی دچار کم‌ترین آسیب زندانی شدن سرپرست خانوار شود.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول