اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: مخالفان، تحریک کننده جنگ داخلی در سوریه هستند

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد اظهارات مقامات شورای ملی سوریه در مورد دعوت از همه نیروهای مخالف برای ادامه مبارزه تحریک کننده جنگ داخلی در این کشور و برخلاف طرح صلح "کوفی عنان" است.

لاوروف: مخالفان، تحریک کننده جنگ داخلی در سوریه هستند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که شورای ملی مخالفان سوریه با اظهارات خود در مورد ادامه «مبارزه»، در واقع تحریک کننده جنگ داخلی در این کشور هستند.

لاوروف امروز گفت: ما از اظهارات علنی از سوی رهبران شورای ملی سوریه که آشکار از همه نیروهای مخالف در این کشور خواسته‌اند تا به مبارزات آزادی بخش خود ادامه دهند تا زمانی که شورای امنیت سازمان ملل متحد دخالت مسلحانه از خارج را مورد تایید قرار دهد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: این اظهارات بی پرده براستی تحریک کننده جنگ داخلی است و این سخنان از زبان مقامات شورای ملی سوریه شنیده می‌شود که برخی کشورهای منطقه می‌خواهند تحت لوای آن همه مخالفان در سوریه در کنار یکدیگر جمع کنند.

به عقیده لاوروف، چنین اظهاراتی دقیقا مخالف طرح "کوفی عنان" نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل و فصل مناقشه در سوریه است.

وی گفت: طرح عنان در جهت اتحاد مخالفان نه برای عرصه یک جنگ داخلی، بلکه برای آماده کرد آنها برای گفت‌وگوهای ملی با دولت است.

وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که قصد دارد امروز تلفنی با نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در حل و فصل مناقشه در سوریه گفت‌وگو کند و از زبان او اطلاعات دست اول در مورد اوضاع کنونی در سوریه را دریافت کند.

وی یادآور شد که مقامات مسکو بسیار نگرانند که برخی کشورها تلاش دارند تا با اجرای سناریوهایی نظیر کشتار جمعی مردم غیرنظامی در شهر الحوله سوریه، طرح کوفی عنان را با شکست مواجه کنند.

شورای ملی سوریه یکی از بزرگترین مخالفان و جبهه متحد کننده مخالفان در سوریه است که در تاریخ دوم اکتبر در استانبول رسما موجودیت یافت و در ترکیب آن حدود 230 سیاستمدار مخالف حضور دارند که چه در داخل و یا در خارج از مرزهای سوریه زندگی می‌کنند.  

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول