اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق اعلام کرد:

ارسال گزارش حقایق سوریه به سازمان‌های بین‌المللی

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه سوریه در نامه‌هایی به مجمع عمومی سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان حقوق بشر، این نهادها را در جریان حقیقت جنایت‌های اخیر عناصر تروریستی در سوریه قرار داد.

ارسال گزارش حقایق سوریه به سازمان‌های بین‌المللی

به گزارش فارس، شام ‌پرس سوریه اعلام کرد که وزارت خارجه سوریه در نامه‌هایی مشابه به چند نهاد بین‌المللی،‌ آنان را در جریان واقعی اتفاقات اخیر در چند شهر سوریه خبر داد.

چندین گروهک تروریستی روز جمعه (25 می) در اقدامی همزمان در دو منطقه شهر حمص و شهر الحوله اقدام به کشتار چند خانواده و چندین کودک کردند و مدعی شدند این کشتار نتیجه حمله ارتش سوریه است. اقدامی که سبب شد وزارت خارجه سوریه بشدت آن را رد کند.

شام پرس افزود که وزارت خارجه سوریه این نامه‌ها را به شورای امنیت، مجمع عمومی و هیئت‌های ذی ربط در سازمان حقوق بشر در ژنو سوییس ارسال کرد.

وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها جزئیات اتفاقات روی داده در روز جمعه 25 می را تشریح و تاکید کرد که رسانه‌ها اقدام به تبلیغات گمراه‌کننده می‌کنند.

در این نامه‌ها با بیان اینکه ارتش سوریه وظیفه خود در حمایت از مردم را انجام داده، تاکید شده است که دمشق بر پیگیری موضوع و بازداشت عاملان مصر است.

در این نامه‌ها بر خلاف ادعای مخالفان،‌ وجود هر گونه تانک در منطقه ادعایی رد و تاکید شده است که ارتش در حالت دفاع از خود قرار گرفته است.

وزارت خارجه سوریه کشتار مردم با چاقو را امضا تروریست‌های سوریه دانست و تاکید کرد که دولت سوریه کمیته‌ای متشکل از وزارت دفاع، وزارت کشور و دادگستری برای حقیقت‌یابی در شهر الحوله تشکیل داده است.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول