اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کشتار فجیع در حمص توسط تروریست‌های سوریه/آخرین اخبار امنیتی شهرهای سوریه

خبرگزاری فارس: گروهک‌های مسلح امروز در حمص مرتکب جنایات زیادی شدند و تعدادی کودک را کشتند اما رسانه‌های مخالف دمشق بشدت از کشتار شدید کودکان توسط ارتش سوریه می‌گویند که کاملا بی‌اساس است.

کشتار فجیع در حمص توسط تروریست‌های سوریه/آخرین اخبار امنیتی شهرهای سوریه

به گزارش فارس، گروهک‌های مسلح در سوریه امروز در ریف حمص مرتکب جنایاتی شدید شدند و اقدامات خود را به ارتش سوریه نسبت دادند.

این شیوه که دیگر شگرد گروهک‌های مسلح شده است، بدین صورت است که با ایجاد کشتارهای فجیع از آن تصویربرداری و به شبکه‌های خبری ماهواره‌ای مانند الجزیره و العربیه ارسال و ادعا می‌شود که این کشتار نتیجه حملات گروه‌های امنیتی و ارت سوریه است.

حمــص

حمله ارتش به حمص بی‌اساس است

دام پرس گزارش کرد: همه اخباری که از کشتار فجیع در حمص منتشر می‌شود بی اساس است اما آنچه حقیقت دارد کشتار تعدادی کودک به همراه مادر آنان است.

گروهک های مسلح برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات خود، همه را به ارتش سوریه منسوب می‌کنند.

این در حالی است که یک سال گذشته در ابتدای ناآرامی‌ها نیز تصاویری از کودکان کشته شده در عراق توسط آمریکا در صفحات اینترنت بازنشر شد اما ادعا شد که این کودکان را ارتش سوریه کشته است.

آتش‌زدن دو خانواده

در جدیدترین جنایت‌ها، یک گروهک تروریستی شماری از منازل مردم در روستای الشومریه در ریف حمص را به آتش کشید و جنایت فجیعی در حق دو خانواده سوری مرتکب شد.

کشته شدن 8 سوری در حمص

در ریف حمص، همچنین بر اثر انفجار بسته‌ای منفجره شش نفر کشته و یک زن شب گذشته در حی الجنوبی در شهرک ربله از توابع منطقه القصیر زخمی شد.

یک مقام در استانداری اعلام کرد: انفجار بسته انفجاری به تخریب کامل منزل فردی به نام یوسف عیروطی و شهادت او و سه فرزندش به نام‌های نضال، رامز و حسن و دو نفر دیگر شد که میهمان این خانواده بودند.

یک نفر نیز در این حمله، مجروح شد.

تک‌تیرانداز و قتل یک مادر و زخمی شدن دختربچه

همچنین پایگاه خبری داماس پست با اعلام این خبر افزود: یک مقام رسمی دیگر اعلام کرد که زنی به نام ملکه شینه 50 ساله بر اثر اصابت گلوله تک تیراندازی از مخالفان کشته شد و دخترش نیز مجروح شد.

همچنین تک‌تیراندازان در حی الحمیدیه حمص نیز 8 نفر را مجروح کردند.

همچنین منابع خبری مخالفان از کشتاری جدید در حمص خبر می‌دهند که برخی منابع تاکید کردند که این جنایات حاصل اقدامات گروهک‌های مسلح است که پس از ارتکاب از آن تصویربرداری می‌کنند تا آن را از اقدامات ارتش وانمود کنند.

 

تک‌تیراندازهای تروریست

اخبار امنیتی شهرهای سوریه

کشته شدن 7 سوری در السلمیه

یک مقام رسمی اعلام کرد که هفت نفر در السلمیه از توابع استان حماة به دلیل حمله گروهک‌های مسلح کشته شدند و 14 نفر مجروح.

این افراد در یک مجلس عزاء شرکت کرده بودند که با حمله عناصر مسلح رو به رو شدند.

همچنین نیروهای سوریه سه جسد کشف کردند که متعلق به یک خانواده است و در بازار الطویل حماة رها شده بودند و گلوله‌هایی در سر و سینه آنان اصابت کرده بود.

کشف جسد 4 سوری دیگر در حماة

همچنین نیروهای سوریه چهار جسد را در راه زراعی به غرب در روستای شیزر کشف کردند که از توابع منطقه محرده در ریف حماة است. این افراد نیز به شیوه مشابه قبل کشته شده بودند.

کشف جسد یک مادر و 4 کودک او و یک راننده در ریف حماة

یک منبع در استانداری حماة اعلام کرد که جسد یک مادر و چهار کودک او که آثار آزار و اذیت جسمی و خشونت بر بدن آنان دیده می‌شود، در راه صومعه کفر عقید در مصیاف کشف شد.

این منبع گفت که این خانواده پنج نفری ظهر چهارشنبه سوار بر خودرو رفعت الحسین شدند تا به شهر حماة بروند اما نیروهای سوریه پس از آن جسد راننده را نزدیک پل معرین الصلیب پیدا کردند.

استان حلب

شهادت دو کودک و جراحت یکی دیگر

در حلب سه تروریست اقدام به حمله به حی بستان کردند که پس از تیراندازی بی هدف، دو کودک کشته و یکی دیگر زخمی شد.

یک مقام استانداری اعلام کرد که این دو کودک محمد برکات 11 ساله و اسامه قشقش 15 ساله هستند. همچنین بلال الملاح و عبدالله کروم نیز مجروح شدند که جراحت آنان وخیم گزارش شده است.

إدلب 

در ادلب نیز یک مقام رسمی که نامش فاش نشد گفت که تروریست‌ها اقدام به انفجاری با بسته انفجاری کردند اما تروریست مذکور به هنگام کارگذاری آن در کنارراه، به دلیل انفجار بسته، کشته شد.

در این انفجار چند تروریست کشته شدند و اجساد آنان تکه تکه شد.

ریف دمشق

ترور یک افسر و فرزند او

یک منبع در پلیس ریف دمشق اعلام کرد: گروهکی تروریستی صبح امروز یک افسر (سرهنگ) را به همراه کودک او ترور کرد.

این منبع اعلام کرد: تروریست‌ها سوار بر خودرو جیپ بودند و راه را بر سرهنگ مذکور در نزدیکی منزلش سد و تیراندازی کردند.

کشته شدن 5 نیروی نظامی و 4 کارگر

یک منبع در پلیس ریف دمشق اعلام کرد که حمله گروهک‌های مسلح به کشته شدن 5 نیروی پلیس و 4 کارگر انجامید.

این منبع افزود که تروریست‌ها به عواملی در اداره آب در ریف دمشق حمله کردند و دو مهندس و یک فنی‌کار و یک نفر دیگر کشته شدند.

پیگیری افراد مسلح در دمشق

نیروی از مسئولان ذی‌ربط با همکاری اهالی مزرعه در بساتین بیادر نادر در منطقه القدم در دمشق افراد مسلح تحت پیگرد قرار گرفتند و تعدادی از آنان بازداشت شدند.

از این افراد مواد ساخت بسته‌های انفجاری و تعدادی سلاح به دست آمد.

درگیری در ادلب و کشته شدن چند فرد مسلح

در ادلب نیز گروهکی تروریستی تلاش کرد راه های منتهی به روستای بسامس در جبل زاویه را در کنترل خود بگیرد. این گروهک اقدام به کاشت بسته‌های انفجاری در راه‌ها می‌کرد.

یک مقام مطلع اعلام کرد که درگیری با این گروهک به کشته شدن تعدادی از اعضای آن منجر شد. تعدادی از سلاح‌ها و راکت‌اندازهای همراه آنان نیز ضبط شد.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول