اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فتح و حماس تشکیل دولت توافق ملی را بررسی کردند

خبرگزاری فارس: هیئت‌های فتح و حماس در مقر سازمان اطلاعات مصر در قاهره دیدار و موضوع تشکیل دولت وحدت ملی و تلاش برای زمینه‌سازی برگزاری انتخابات سراسری را بررسی کردند.

فتح و حماس تشکیل دولت توافق ملی را بررسی کردند

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، "ابراهیم الدراوی" مدیر مرکز پژوهش‌های فلسطین در قاهره گفت که مطابق با متن توافقنامه قاهره، دیدار نمایندگان فتح و حماس قرار بود همزمان با نشست کمیته انتخابات در نوار غزه و کمیته سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) در امان برگزار شود که نشست کمیته انتخابات در موعد خود برگزار شد اما نشست ساف به روز چهارشنبه موکول شد.

از سوی دیگر "حنا ناصر" رئیس کمیته مرکزی انتخابات فلسطین نیز با "اسماعیل هنیه" نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در غزه دیدار کرد و یک مسئول فلسطینی که در این دیدارها مشارکت داشت، تصریح کرد که دو طرف مسئله انتخابات اعضای دولت تکنوکرات به منظور نظارت بر انتخابات را بررسی کردند.

این مسئول فلسطینی که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت که "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان و "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس ماه آینده به منظور اعلام تشکیل دولت توافق ملی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

حنا ناصر در کنفرانس خبری مشترک با "محمد عوض" معاون هنیه نیز ابراز امیدواری کرد که هیچ مانعی بر سر راه اجرای طرح‌های پایان دادن به اختلافات وجود نداشته باشد.

وی افزود که جنبش حماس با آغاز فعالیت کمیته مرکزی انتخابات در غزه موافقت کرده و این کمیته فعالیت خود را با 5 دفتر در استان‌های نوار غزه آغاز کرده است و ثبت‌نام از رأی‌دهندگان نیز 6 هفته به طول خواهد کشید تا پس از آن عباس در مورد زمان برگزاری انتخابات ریاستی و انتخابات پارلمانی تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول