اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نرخ سود کم صورت گرفت

اختصاص 23 میلیارد ریال برای تقویت کشاورزی هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی هرمزگان از اختصاص 23 میلیارد و 877 میلیون ریال یارانه و تسهیلات با نرخ سود کم برای خرید تراکتور و کمباین و ادوات دنباله بند به استان در سال گذشته خبر داد.

اختصاص 23 میلیارد ریال برای تقویت کشاورزی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شاهین شاهی‌زاده طی جلسه‌ای با محوریت تشریح اقدامات صورت گرفته در این بخش اظهار داشت: از این میزان مبلغ اختصاص داده شده که با هدف ارتقا ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در ابعاد کیفیت و کمیت اجرای عملیات (خرید نیروی محرکه، ادوات نوین، ادوات توسعه‌ای و ادوات سنتی) به استان ابلاغ شده، 4 هزار و 332 میلیون ریال از آن یارانه در قالب تخفیف سود بانکی و مبلغ 19 هزار و 545 میلیون ریال نیز به صورت تسهیلات با سود چهار تا 10 درصد در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این میزان نیز از ابتدای سال تاکنون حدود 6 میلیارد ریال تسهیلات و 940 میلیارد ریال یارانه سود جذب شده و مهلت جذب باقی مانده آن محدود است.

به گفته این مسئول، سالانه حدود 500 دستگاه نیروی محرکه و ادوات دنباله بند در استان خریداری می‌شود که برای تهیه این ادوات و نیروی محرکه حدود 50 هزار میلیون ریال تسهیلات لازم است.

شاهی‌‌زاده انجام 2 هزار هکتار کشاورزی حفاظتی و توسعه خرید بیش از 40 دستگاه ادوات نوین کشاورزی حفاظتی، جذب تسهیلات خرید 200 دستگاه تراکتور و ادوات دنباله بند و نظارت بر کاشت و برداشت مکانیزه 14 هزار هکتار از اراضی گندم و کلزا، 6 هزار و 500 هکتار ذرت دانه‌ای و همچنین همکاری در طراحی و ساخت دستگاه‌هایی مانند خردکن علوفه در راستای دامداری‌های کوچک توسط صنعت‌کاران بومی را از جمله اقدامات مهم این اداره در سال گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول