اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر:

اقتدار پلیس اقتدار نظام و مردم است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر گفت: اقتدار پلیس در برقراری نظم و امنیت در جامعه، موجب اقتدار نظام و مردم می‌شود.

اقتدار پلیس اقتدار نظام و مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حمد‌الله نورایی بعد از ظهر امروز در دومین نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: قاطعیت و اقتدار پلیس در برخورد با ناهنجاری‌ها و قانون‌شکنان باعث ایجاد نظم و امنیت در جامعه می‌شود و امنیت و آرامش را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: پلیس همواره به دنبال ایجاد ناامنی برای متخلفین و مجرمین می‌باشد و ما همیشه در صدد هستیم که شرایط فعالیت برای مجرمین را نامناسب و غیرایمن نگهداریم، ولی برای شهروندان شرایط امن و آسوده همیشه وجود داشته و بعد از این نیز وجود خواهد داشت.

فرمانده انتظامی اسلامشهر گفت: با همکاری خوب مناسب مردم با خادمین خود در نیروی انتظامی و هوشیاری سبزپوشان جان برکف این نیرو در طی چند روز گذشته 3 نفر سارق به عنف که در حوزه استحفاظی شهرستان رباط کریم در پوشش ماموران یکی از شرکت‌های خدمت‌رسان پس از ورود به منزلی که یک مادر و فرزند خردسالش در آنجا حضور داشتند، اقدام به سرقت 4 حلقه النگوی مادر می‌کنند و از محل متواری می‌شوند.

نورایی افزود: سارقان پس از متواری شدن از محل به یکی از طلا فروشی‌های اسلامشهر مراجعه کرده و قصد فروش طلاهای مسروقه را داشتند که با مشکوک شدن صاحب طلا فروشی و اطلاع به موقع به مرکز فوریت‌های پلیسی، ماموران نیروی انتظامی به سرعت در محل حاضر و سارقان را دستگیر می‌کند.

دستگیری اراذل و اوباش شرور در این شهرستان

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر در ادامه از دستگیری 3 نفر از افراد شرور شهرستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی شهروندان، به طور محسوس به صورت نقطه‌ای هر هفته در اقصی نقاط این شهرستان به مرحله اجرا درآمده و با متخلفان و هنجارشکنان جامعه برخورد می‌شود.

نورایی بیان داشت: در هفته گذشته، سه نفر از اراذل و اوباش شرور و خطرناک منطقه که به اشکال مختلف اقدام به ایجاد اختلال در نظم عمومی منطقه کرده و به حریم خصوصی شهروندان وارد شده بودند دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

سرعت عمل پلیس، سارقان را ناکام گذاشت

این مقام انتظامی افزود: مامورین کلانتری 12 واوان این شهرستان، در حین گشت‌زنی، یک دستگاه موتورسیکلت با دو نفر راکب را دیدند که به سرعت از مقابل یکی از بانک‌های این منطقه عبور کردند، که با تعقیب و گریز ماموران در فرصت مناسب، دو نفر راکب موتورسیکلت به نام‌های مهدی ـ ع و مرتضی ـ خ دستگیر و به سرقت کیف یکی از شهروندان اعتراف نمودند.

نورایی افزود: سارقان کیف‌‌قاپ در بازجویی‌های پلیسی لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند که ساکن شهرک واوان بوده و از دو ماه پیش با سرقت یک دستگاه موتور سیکلت اقدام به 10 فقره کیف‌قاپی در شهرهای مختلف اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان کرده‌اند، که پس از سیر مراحل تحقیقات پلیسی تحویل مقامات قضایی شدند.

دستگیری سارق سابقه‌دار خودرو

نورایی بیان داشت: سارق حرفه‌ای خودرو پس از 20 فقره سرقت، در چنگال قانون گرفتار شده و به سرقت‌های انجام داده خود اعتراف کرد.

وی در تشریح این خبر گفت: فردی با مراجعه به پلیس آگاهی اعلام داشته که خودروی  او که در مقابل منزل پارک شده بود، به سرقت رفته است که، ماموران با به دست آوردن اطلاعات فوق، شناسایی و دستگیری سارق را در دستور کار قرار می‌دهند.

این مسئول افزود: ماموران در حین گشت‌زنی در سطح شهر، به یک دستگاه خودروی پراید مظنون شدند، که راننده خودرو به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار می‌کند که پس از تعقیب و گریزی کوتاه، خودرو متوقف و متهم دستگیر می‌شود، که در مراحل اولیه تحقیقات پلیس لب به اعتراف گشوده و اعلام داشته که تاکنون 20 فقره سرقت خودرو را در سطح شهرهای تهران، اسلامشهر، کرمانشاه و همدان داشته است.

نورایی تاکید کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی اعتراف کرد که با استفاده از سوئیچ‌های یدکی که همراه داشته، خودروها را روشن و به سرقت می‌برده است و بیشتر خودروها را در شهرهای ذکر شده رها شده است، که یک دستگاه خودرو که دارای سابقه سرقت از تهران بود، کشف و متهم تحویل مقامات قضایی شد.

فرمانده منطقه انتظامی اسلامشهر تصریح کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با عرضه کالای قاچاق و فرآورده‌های نفتی غیرمجاز با کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان و اجرای طرح‌های کنترل جاده‌ها و راه‌اندازی طرح‌های ایست و بازرسی، ماموران انتظامی این شهرستان موفق به توقیف و کشف 3 دستگاه تانکر حامل سوخت  قاچاق شدند.

وی افزود: سه نفر متهم قاچاقچی به نام‌های(رحمان ـ ز )، (رضا ـ ح) و (محمود ـ ج )دستگیر و به همراه خودروهای توقیف شده تحویل مقامات قضایی شدند.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول