اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به دغدغه آیت‌الله سبحانی:

اهتمام جدی به ساخت خانه عالم در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی از اختصاص اعتبار لازم برای احداث خانه عالم در نقاط مختلف این استان خبر داد.

اهتمام جدی به ساخت خانه عالم در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمود صلاحی ظهر امروز در دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی با آیت‌الله سبحانی در سخنانی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی با بیش از 6 میلیون نفر جمعیت از پرجمعیت‌ترین و پهناورترین استان‌های کشور به شمار می‌رود اظهار کرد: این استان سالانه افتخار دارد که میزبان 28 میلیون نفر از زائرین امام هشتم از سراسر کشور و جهان اسلام باشد.

وی با اشاره به امکانات فراهم شده در این استان در بخش‌های مختلف برای خدمت‌رسانی به زائران تاکید کرد: امکاناتی که برای زائران در این استان تهیه شده نسبت به همه جای کشور بیشتر است ولی هنوز هم این امکانات به دلیل افزایش روزافزون میزان حضور زائران پاسخگوی نیازها نیست.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه 58 درصد هتل‌های کشور در این استان احداث شده است بیان داشت: همچنین 50 درصد قطارهای کشور نیز به مقصد مشهد مقدس در حال حرکت هستند.

وی با اشاره به هم‌مرز بودن استان خراسان رضوی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان افزود: به دلیل اینکه از کشورهای مختلف زائران قصد عزیمت به مشهد مقدس را دارند، از مشهد مقدس به 22 کشور دنیا و 36 فرودگاه داخلی پرواز مستقیم صورت می‌گیرد.

صلاحی یادآور شد: استان خراسان رضوی هر سال افتخار میزبانی مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و مسئولین بلندپایه نظام را دارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز نیز همراه با مدیران استان خراسان رضوی با هدف زیارت حضرت معصومه(س) و دیدار مراجع تقلید و کسب فیض از ایشان به استان قم سفر کرده‌ایم چرا که در آستانه فصل تابستان و ورود خیل عظیم زائران به استان خراسان رضوی هستیم و امیدواریم که بتوانیم رهنمودهای مراجع تقلید را به کار ببندیم.

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به دغدغه مطرح شده از سوی آیت‌الله سبحانی در خصوص ضرورت احداث خانه عالم در نقاط مختلف این استان تاکید کرد: در سال 89 و 90 تعدادی خانه عالم در نقاط مختلف استان احداث شده و در سال جاری نیز اعتبارات قابل توجهی به این بخش اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به سفر اخیر هیئت دولت به استان خراسان گفت: در سفر اخیر هیئت دولت نیز اعتبارات خوبی به مسائل فرهنگی تخصیص داده شده است.

استاندار خراسان رضوی و هیئت همراه ظهر امروز همچنین با آیت‌الله جوادی‌آملی دیدار و گفت‌وگو کردند. صلاحی و دیگر مدیران استان خراسان رضوی عصر امروز نیز با آیت‌الله نوری‌همدانی و همچنین آیت‌الله مکارم‌شیرازی دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول