اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ابهر خبر داد

رسیدگی به 12 پرونده تخلفی اراضی در شهرستان ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ابهر گفت: از ابتدای سال جاری به 12 پرونده تخلفی در ارتباط با قلع و قمع و تخریب اراضی در شهرستان ابهر رسیدگی شده است.

رسیدگی به 12 پرونده تخلفی اراضی در شهرستان ابهر

علیرضا الهیاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: تشکل‌ها و تعاونی‌های حوزه مرتع و منابع طبیعی نقش مهمی در توسعه فرهنگ منابع طبیعی دارد.

وی با بیان اینکه این تشکل‌های مردم نهاد توان مدیریت منابع طبیعی را در کنار اداره‌کل منابع طبیعی استان دارند، افزود: مشارکت و ترغیب مردم به سوی حفظ و صیانت از منابع طبیعی می‌تواند گامی برای توسعه پایدار منابع طبیعی محسوب شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ابهر یادآور شد: در چند سال اخیر حمایت‌های اداره‌کل منابع طبیعی از این تشکل‌ها چشمگیر است.

وی افزود: گستره فعالیت‌های منابع طبیعی وسیع بوده و برای گسترش فعالیت‌های این مجموعه ضروری است نهادهای مختلف تعامل و همکاری لازم را با این مجموعه داشته باشند.

الهیاری با بیان اینکه 60 همیار طبیعت در شهرستان ابهر  فعالیت می‌کنند، افزود:‌ برای تشویق بیشتر مردم به منظور حفظ و نگهداری از منابع طبیعی، برنامه‌های آموزشی، ترویجی و بازدید از پروژه‌ها در شهرستان دنبال می‌شود.

وی بر لزوم ارتقای آگاهی و نحوه برخورد با متخلفان اراضی تاکید کرد و افزود: باید فرهنگ صیانت از اراضی ملی و طبیعی برای عموم مردم تبیین شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ابهر با بیان اینکه در حال حاضر یگان حفاظت از منابع طبیعی از نقاط حفاظتی شهرستان صیانت می‌کند، خاطرنشان کرد: سرکشی به این نقاط از برنامه‌های این یگان است.

وی با اشاره به اینکه یگان حفاظت این شهرستان با مشکلی مواجه نیست، افزود:‌ نیروهای این یگان به طور دائمی و مستمر به تخلفات واصله رسیدگی می‌کنند.

الهیاری با اشاره به برخورد قانونی با متخلفان این حوزه یادآور شد: برخورد قانونی با این افراد صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در 2 ماه گذشته خوشبختانه قاچاق چوب در این شهرستان صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول