اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادآوری مرگ به دنیادوستان در بلوار شهر سراب/ آیا جای بهتری سراغ نداریم؟

خبرگزاری فارس: چند روزی است که بعد از غیبت طولانی‌مدت تابوت در یکی از بلوارهای شهر سراب، مجددا این تابوت چوبی سرجای خود بازگشته و گویی منتظر مسافران خود مانده تا مرکب آخرین آنها شده و تا جایگاه ابدی آنها را بدرقه کند.

یادآوری مرگ به دنیادوستان در بلوار شهر سراب/ آیا جای بهتری سراغ نداریم؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، هر چند که به یاد آوردن مرگ با هدف عبرت‌آموزی و پرهیز از دنیاپرستی و مادی‌گرایی ضرورتی انکارناپذیر است اما لزوماً این یادآوری با گذاشتن مرکب آخرین انسان‌ها در بلوار شهر محقق نمی‌شود .

احمد نوروزی،مدیر روابط عمومی شهرداری سراب ضمن ابراز بی‌اطلاعی از این موضوع گفت: به احتمال زیاد منسوبان متوفی تابوت را بعد از پایان مراسم خاکسپاری به‌جای بازگرداندن در سرجای خود آن را در این مکان رها می‌کنند.

وی یادآور شد: شهرداری مکان ویژه‌ای برای نگهداری از تابوت در گورستان بهشت زهرا سراب مهیا کرده و باید منسوبان متوفی بعد از اتمام تشییع جنازه آن را به گورستان تحویل دهند.

نوروزی افزود: ماموران شهرداری این تابوت را از این مکان جمع خواهند کرد.

یک شهروند سرابی در این زمینه گفت: در شهر سراب مرسوم است که خانواده‌های داغدار جنازه متوفی را بعد از غسل و کفن در سردخانه گورستان نگهداری کرده و سپس با آمبولانس شهرداری به خانه متوفی آورده شده و بعد از وداع آخرین، اعضای خانواده تا محلی که اکنون تابوت در آن قرار گرفته تشییع کرده و از آنجا با آمبولانس به گورستان می‌برند تا مراسم تدفین صورت گیرد.

رضا کریمی، با دفاع از قرار دادن این تابوت در این قسمت از شهر اظهار کرد: اگر تابوت اینجا نباشد هزینه‌ای برای آوردن آن بر دوش خانواده متوفی تحمیل می‌شود.

یک شهروند دیگر با انتقاد از قرارگیری تابوت در فضای سبز بلوار گفت: آیا باید به‌خاطر چند هزار تومان هزینه بیشتر چهره بلوار را با این تابوت چوبی خراب کنیم.

شهروند دیگری به شوخی گفت: شاید برای به یاد آوردن مرگ این تابوت اینجا جاخوش کرده و یا شاید هم پیام این تابوت به دنیادوستانی که مرکب‌های آهنی گران‌قیمت سوار می‌شوند آن باشد که آخرین مرکبتان برای سفر نهایی و ابدی جز چند تکه چوب نیست.

به هر حال بهتر است فکری به حال این تابوت صورت گیرد اگر ماندنی است فضاسازی خوبی برای آن در بلوار ترتیب داده شود و اگر رفتنی است هرچه زودتر سرجای تعیین شده خود در گورستان بازگردد.

پیش از این رئیس شورای شهر سراب از پرداخت یارانه‌ها به فوت‌شدگان سرابی و ارزانی گور سخن گفته بود.

به گفته وی در حالیکه شهرداری هزینه 300-400 هزار تومانی برای هر فوت شده می‌پردازد، رقم دریافتی از خانواده متوفی 60-70 هزار تومان است.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول