اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال انجام شد

اعزام بیش از 600 معتاد آذربایجان‌غربی به مراکز بازآموزی

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 600 معتاد به مراکز بازآموزی آذربایجان‌غربی اعزام شده‌اند.

اعزام بیش از 600 معتاد آذربایجان‌غربی به مراکز بازآموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا فیضی‌زاده، ظهر امروز در جمع اعضای ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی در سال 91، اظهار داشت: فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی در سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست کشوری در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر شد.

وی افزود: در سال‌جاری نیز فعالیت‌های چشمگیری در این حوزه انجام گرفته که از مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به اعزام بیش از 600 معتاد برای طی دوره بازآموزی به مراکز ترک اعتیاد سراسر استان اشاره کرد.

این مسئول، خاطرنشان کرد: خرید چهار دستگاه تراکتور به‌ منظور امحای مزارع زیر کشت شاهدانه از محل اعتبار اختصاص یافته توسط استانداری آذربایجان‌‌غربی از اقدامات دیگری است که امسال انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی حجاج در تمام شهرستان‌های استان، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هفت هزار و 800 زائر آموزش‌های لازم را در این زمینه دریافت کرده‌اند.

فیضی‌زاده اظهار داشت: آموزش 31 هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان، ارائه آموزش‌های لازم به 750 دانش‌آموز و همچنین برگزاری جلسات مشاوره‌ای در دانشگاه‌های مختلف از اقدامات ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی بوده که با موفقیت تمام انجام شده است.

این مسئول با تاکید بر اثربخشی دوره‌های بازآموزی در روحیه معتادان و خانواده‌های آنان، اظهار داشت: در تعطیلات عید نوروز بیش از 415 معتاد توسط نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی دستگیر شده بودند که از این تعداد حدود 215 نفر زیر آموزش دوره‌های بازآموزی قرار گرفته و پس از طی آموزش‌های لازم به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی برگزاری همایش‌های مختلف با موضوعات متنوع در ادارات و نهادهای مختلف، اجرای همایش‌ها و نشست‌های تخصصی ویژه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف، بازدید مسئولان از مراکز ترک اعتیاد و تلاش برای افتتاح چند مجتمع ترک اعتیاد را از دیگر برنامه‌های ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی عنوان کرد.

جانشین دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌‌غربی، افتتاح مرکز ترک اعتیاد سلدوز نقده را مهم‌ترین رویداد هفته جاری اعلام کرد و گفت: این مرکز به‌ عنوان هشتمین مرکز ترک اعتیاد دارای مجوز در آذربایجان‌غربی شناخته می‌شود که با همکاری فرماندهی انتظامی استان و اداره‌کل بهزیستی مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

فیضی‌زاده در پایان با اشاره به فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر نیز بیان داشت: در این هفته برنامه‌های متعددی در استان برگزار می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اجرای همایش بهبودیافتگان با حضور دو هزار نفر از معتادان بازآموزی شده در ارومیه اشاره کرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول